Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Hybrid View
-
09-03-10, 10:44 #1
Sv: Lavt stoffskifte og søvnproblemer
Melatonin over lang tid. Ufarlig og bra. Kanskje har du lave verdier allerede. Resept av lege. Bright light, dagslyslampe, minst 10 000 lux, koster ca 2000 kr. Ha en fast tid hver dag, en time på morgenen, eller ha lampen på jobb ved pulten. Begge disse tingene gjør noe med de cicadiske rytmene dine, slik at du sover bedre, se wikipedia. Jeg bruker både melatonin og dagslyslampe. Og har bedre søvn enn før.
Så er det de klassiske søvnrådene: unngå stress på kvelden, etter kl 20, slå av pc, tv etc. Gå inn for landing! Ro deg ned. Ikke drikke kaffe, svart te eller alkohol sent. Ikke legg deg for sent. Ha fast døgnrytme hver dag. Får du ikke sove, stå opp. Gjør noe annet. Ikke bli sint på deg selv, eller anklag deg selv. For meg kan det hjelpe å bytte sovested fra dobbeltsenga midt på natta til sofaen i stua.
Så kan jo grunnen til at du sover dårlig, være at binyrene dine strever, da er søvnproblemer klassisk. Og med scenariet du beskriver ovenfor, er det ikke rart om du er sliten!
Å jobbe med pust, avspenning og meditasjon er også bra for søvnen. Yoga, pilates og andre rolige måter å bevege kroppen på. Lykke til, Rose80!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-03-10, 10:52 #2
Sv: Lavt stoffskifte og søvnproblemer
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Tretthet, slitenhet, konsentrasjonsvansker og søvnproblemer
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 1Siste melding: 23-10-08, 10:05 -
søvnproblemer
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 14-03-07, 19:34

Svar med sitat

Bokmerker