Side 10 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 91 til 100 av 127
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Jeg er sint og drittlei

Her har det skjedd mye, og dessverre ikke i positiv retning. Du får virkelig alt også da.

God bedring!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Det er da den manglede sengen som forårsaket det hele, men det går på et annet budsjett.....det oppholdet eller hva man skal kalle det, det er mer som tortur, var nok ikke billig.

Når ba du om den sengen?
    Var det hjelpemiddelsentralen som skulle levere den?
    Jeg nevnte den aller først for fastlegen den dagen jeg ble lagt inn. Han syntes det var en god ide og skulle se på saken. Men så fikk jeg snakke med en fysioterapeut på sykehuset, og hun sørget for å undersøke om fastlegen hadde bestilt - noe han ikke hadde gjort, og så sørget hun for å bestille en til meg fra hjelpemiddelsentralen. Det ble gjort en av de første dagene jeg lå på sykehuset. Fikk beskjed om at det kunne ta noen uker før jeg kunne få en, så inntil videre er jeg tilbake i stresslessen. Jeg ba også om å få kompresjonsstrømper i lårlengde, men det fikk jeg ikke. De hadde visst ikke særlig kjennskap til hvordan det skulle måles osv. Så det får jeg ta på kontrollen i neste uke. Jeg fikk ikke lov å bruke slike strømper mens jeg var innlagt, selv om jeg spurte om å få det også på det friske benet. Jeg bruker jo slike til daglig, men det er knehøyde og ikke særlig egnet til benet med såret på. Er derfor spent på om jeg får på meg sko den dagen jeg skal til kontroll, for benet er dobbelt så stort som vanlig. Har bygget opp fotskammelen så den er 15-20 cm høyere enn vanlig, det hjelper litt.

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Hvorfor har de ikke gjort noe med gallesteina?
    Jeg ble avvist av sykehuset i august i fjor med den begrunnelsen at jeg ikke var syk nok til at de ville gjøre noe med det. At jeg på det tidspunktet allerede hadde sovet et halvt år i stresslessen og fått svære ødemer i lårene av det, var ikke å være syk nok sa de. At jeg heller ikke kan gå til behandlinger som krever at jeg ligger (feks. tannlegen) var heller ikke å være syk nok. Alt dette fikk de både skriftlig og muntlig fra meg, så de har ingen unnskyldning for ikke å ha fått det med seg. Jeg kunne komme tilbake hvis jeg fikk problemer med betennelse i gallegangene, feber, oppkast osv. De så også helst at jeg gikk ned i vekt først.

Egentlig godtet jeg meg litt da jeg traff på kirurgen som skulle skjære meg opp første kvelden. For det var nemlig samme person som avviste meg med gallesteinen! Jeg fikk sagt hva jeg mente om den saken og det passet jeg på å si til alle legene og pleierne jeg snakket med både på operasjonsstua og etterpå. Vedkommende person sa ikke noe til det, men jeg frydet meg over at alle de andre ble forskrekket! Det frydet meg at hun måtte "rydde opp" i benet mitt akkurat der ødemproblemene mine er størst som følge av alle timene i lenestolen. Så jeg var i veldig godt humør alle gangene jeg var i operasjonssalen, jeg!

Kan legge til at dette er Bærum Sykehus som jo er så i "vinden" for tiden...
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Jeg får vondt langt inn i hjerterota når jeg leser om slike ting. Syntes så vannvittig synd på deg Sonja. Jeg har opplevd mitt på norske sykehus og vet hvor lite verdt man kan føle seg.. rett og slett nedverdigende..
    Jeg fikk også kateter etter min operasjon, og jeg hadde også sterke smerter og svie. Føltes og kjentes ut som skikkelig blærekatarr når jeg måtte tisse. Så da stoppet det liksom opp. 2 sykepleiere sto å skjeftet på meg og sa jeg måtte tisse.. Og jeg prøvde å forklare at jeg klarer det ikke på kommando, og i alle fall ikke når det gjør vondt. De forklarte at blæra var full og at jeg måtte tisse..
    Igjen.. forsto de virkelig ikke det jeg sa? Det gjorde vondt og jeg klarte ikke. Til slutt fjernet de kateteret og hentet bekken. Men nei.. jeg klarte det fortsatt ikke med de to mindre koselige sykepleierne som trippet utålmodig ved siden av meg. Til slutt kom en kvinnelig lege bort til meg og sa hun tok over. Hun satte kateter på nytt og denne gangen gjorde det IKKE vondt og det hele bare rant ut av seg selv.. Så det skal IKKE gjøre vondt å få satt kateter når det blir satt riktig..

Håper virkelig at du har bedre dager i møte Sonja. DU av alle fortjener virkelig medgang nå
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Nå har jeg fått seng! De var her fra Hjelpemiddelsentralen igår og leverte en sykehusseng til meg, så nå kan jeg sove i seng igjen!
    Og så er det ingen leveringsfrist på den, så den kan jeg ha så lenge jeg trenger den! Flott!

Så er det bare opp til meg å øve på å ligge i seng igjen, da... jeg er litt ute av trening, kjenner jeg...

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Nå har jeg fått seng! De var her fra Hjelpemiddelsentralen igår og leverte en sykehusseng til meg, så nå kan jeg sove i seng igjen!
    Og så er det ingen leveringsfrist på den, så den kan jeg ha så lenge jeg trenger den! Flott!

Så er det bare opp til meg å øve på å ligge i seng igjen, da... jeg er litt ute av trening, kjenner jeg...
    Hallo hallo, håper jeg ikke vekker deg opp av dyp drømmesøvn, i den nye forhåpentligvis gode sengen din : )!

Kom over følgende på svensk dia side, og tenkte på skulderen din, axlar betyr som du sikkert vet skuldre, fortsatt god bedring : )!

Komplikationer i rörelseorganen
    Människor med diabetes drabbas lättare än andra av smärta och stelhet i leder som axlar, händer, nacke och höfter. I allmänhet uppkommer besvären efter många års diabetes.

Orsaken är att bindväven runt leder och senor "angrips" av sockret, något som på många års sikt leder till en viss skrumpning av ledkapslar eller senor, ofta med en inskränkt rörelseförmåga och smärta som följd.

Problem i händerna är vanligast och drabbar såväl yngre, insulinbehandlade som äldre personer med kost- eller tablettbehandling. Man har inte funnit något samband med blodsockerinställningen, däremot finns en koppling till hur länge man har haft sin diabetes och hur gammal man är.

Sjukgymnastik kan ofta underlätta och med hjälp av avslappningsövningar kan man undvika tilltagande smärta och stelhet i de angripna delarna av kroppen. Om problemen drabbar handflatorna kan en enkel operation avhjälpa stramheten.

Du kan beställa broschyren "Diabetiker i rörelse" och annat informationsmaterial om diabetes i Svenska Diabetesförbundets webbutik.

Bli medlem
    Ge en gåva
    Diskussionsforum

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

sonja driver med trim og holder vanntrimkurs

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Blir dessverre lite med vanntrimmen nå som jeg er sykemeldt. Men får håpe jeg kan komme i gang igjen, bare operasjonssåret har grodd skikkelig.

Det er sannsynligvis det de kaller "frozen shoulder" det dreier seg om, noe som visstnok er svært vanlig ved diabetes. Bruker insulin nå, og alle slike smerter har bare blitt verre. Men merker at varmt vann hjelper, så jeg står lenge i dusjen for tiden.

Jeg ble jo ikke akkurat bedre heller av at jeg for halvannen uke siden falt på badet. Var så dum at jeg brukte hjemmestrikkede ulltøfler, og VUSJ! så forsvant bena under meg og jeg kavet på gulvet. Småkatt kommer alltid og skal undersøke hva jeg gjør for noe når jeg er på badet, men hun skjønte ikke hva jeg gjorde der nede på gulvet... så da jeg begynte å rope og skrike på hjelp, ble hun så redd at hun klorte opp hele armen min, sånn at jeg så både blodig og forslått ut. Jeg krabbet ut i gangen, men heller ikke der klarte jeg å komme opp.

Jeg kom ikke opp ved egen hjelp, for med de skulderplagene, operasjonssåret på beinet og urinsyregikt i foten, samt gallesteinssmerter på andre siden, i tillegg til at jeg har mistet mye muskelmasse, - greide jeg ikke det selv. Hadde jeg vært frisk hadde jeg klart det.
    Omsider hørte faren min skrikene mine oppe i etasjen over, men heller ikke han greide å få meg opp på beina. Enden på visa ble at vi måtte ringe brannvesenet. Heldigvis hadde de mulighet til å komme kjapt, så 4 staute mannfolk dro meg opp i stående stilling igjen. Var rimelig støl i flere dager etterpå, så ut som om jeg heiet på svenskene i OL...

Økonomisk går det for tiden helt på trynet. Ble sykemeldt i januar og har fremdeles ikke fått sykepenger. Har ikke inntekt så lenge jeg ikke driver kursene selv, og kontoen er bånnskrapet for jeg har fått så vannvittig mye ekstrautgifter pga medisiner og bandasjer. Er oppe i frikortsummen allerede, men får jo ikke frikortet på lenge enda. Har vært nødt til å låne penger av foreldrene mine for å klare løpende utgifter. Selvfølgelig er det jo på denne tiden av året de aller største regningene kommer også.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Hordaland
    Alder
    50
    Meldinger
    35

Huff og huff :(. Jeg forstår din frustrasjon Sonja!
    Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Jeg blir så sint og lei på dine vegne, Sonj! Det finnes da mange, mye friskere og raskere mennesker enn deg som er 100% uføre. Nå gjelder vel andre regler for næringsdrivende enn lønnsmotakere, men ... Det er da utgjort at man skal ha økonomiske bekymringer midt opp i det hele. Du skulle sluppet å ha det hengende over deg nå.

Klem

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

ja, og i mange mange andre siviliserte land koster medisin 1 krone eller i den stilen.
    Ikke her, nei.
    Og ihvertfall ikke antibiotika og smertestillende.

Kun visse medisiner til kronisk syke er på blåresept her, og man må gjerne betale noen hundrelapper for dem også.

Frikortet kommer automatisk , heter det, men hvor lang tid tar det nå?
    Or reiseregninger må man søke om i tillegg såvidt jeg tror, med skjema og det hele. Og man må finne ut hvor mange kilometer det er.

Forresten, åssen er det i Danmark, eller Sverige? Med antibiotika og smertestillende, og andre nødvendige medsiner?

Side 10 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Blir så sint...
    Av Hsn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 27-03-07, 21:38
  2. Argh! Nå er jeg drittlei høyt stoffskifte!
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-11-06, 17:29
  3. Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 15
    Siste melding: 02-09-06, 21:18
  4. JEG ER SINT!
    Av cathrin i forumet Frustrert og lei
    Svar: 16
    Siste melding: 21-07-06, 07:10
  5. jeg er så sint
    Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 05-06-06, 10:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn