Gekko?

Med det anti-TPO skal du ikke nøjes med en "svag" dose medicin. Heller ikke med FT4 der så lavt som kun 16. Du bliver nødt til at presse på, selv om du har et så "fint" TSH. Der kan være tusind grunde til, hvorfor dit TSH er så lavt. Det burde nu være på mindst 6-7 mener jeg, hvis din hypofyse havde opført sig sundt. Det gør det ikke og det nytter heller ikke at vente på at det rykker sig opad, fordi det er set før, at TSH holdes nede af hypofyse-betingede årsager og imens bliver du mere og mere syg. Gunnda har ret! Mens du venter (på jeg ved ikke hvad) bliver din krop mere og mere slidt af hormonmangel.

Allerede nu ville jeg, hvis jeg var dig - læse mig grundigt igennem forummet Binyrer idet efter så mange år med manglende behandling er dine binyrer med til (nu) forøge dine symptomer. Hvis du vil "teste" min påstand, kan du prøve følgende fremgangsmåde:

Prøv at cutte sukkeret helt ud, 100%. Også de hurtige kulhydrater (det er IKKE et lusket forsøg på at lokke dig på lavkarbo), der jo bliver til glukose i blodet meget hurtig efter indtagelsen. Spar ikke på salt dvs. brug lige så meget/lidt salt du har lyst til, hverken mere eller mindre. Hvis du tage et saltkrystal på tungen og har ikke lyst til at spytte det ud igen - har du brug for salt (binyrerne bliver ødelagt af saltfattigt kost). Og så tag 2 x 1000 mg C-vitamin om dagen. Gør det i et par uger, eller tre (eller længere hvis du kan) og se om der sker noget når tiden er gået. Det er ikke et behandlingsforslag. Det er en test. Får du blot en smule bedre (på lidt anderledes, mere "levende" måde end du plejer) efter denne periode, er det dine binyrer som som "takker" dig for aflastning, og bekræfter, at det er den rette vej at gå for at lette symptomerne. Det er ikke en joke, Gekko. Det er 100% alvorligt ment.

Desuden glutenholdig mad dvs. alt med hvede, alm. havre osv. forstærker autoimmune processer i kroppen = i dette tilfælde anti-TPO, så alene at cutte væk disse fødevarer burde hjælpe på dette punkt.

God bedring, og vi snakkes ved....