Viser søkeresultater 1 til 10 av 88
Threaded View
-
03-03-10, 08:41 #23
Sv: Legen har friskmeldt meg, men jeg er fortsatt like sliten...
Først, takk for at dere holder ut med maset mitt. Jeg føler at jeg graver og spør om alt, og likevel er det bare bittelitt av informasjonen som går inn...

Nå har futten gått helt ut av meg, det ble bare helt tomt. Har ikke engang hatt ork til å ringe og bestille ny time. Merker at jeg tenker "hva er vitsen med å betale for å ikke få hjelp, for så å gå hjem og være enda litt mer oppgitt?"
Prøver å notere meg det dere skriver, hva jeg bør få sjekket og hvilke verdier som er for høy og lav... men det er akkruat som hjernen min ikke har lagringskapasitet til mer, ting fester seg ikke. Jeg skriver huskelapper, men de ordene jeg har skrevet kunne like gjerne stått på gresk. Jeg klarer ikke engang å lese meg til informasjon fra et ark
Noen ganger lurer jeg på om et er noe galt med hodet mitt. Jeg som før skrev lange artikler og leserinnlegg i avisa, var slagkraftig og mente noe om alt... nå klarer jeg knapt nok å skrive på en konvolutt. Får bare lyst til å gråte...
Noen av symptomene mine har forverret seg. Har mer vondt i muskler og ledd, huden er så tørr at den skaller av.
Fra jeg står opp og til utpå kvelden fryser jeg så jeg skjelver. Merker at hele kroppen rister her jeg sitter på jobb. Fra 9-10 tiden om kvelden begynner jeg å svette noe enormt, det renner av meg. Senga er søkk våt når jeg står opp om morgenen... og så begynner jeg å fryse igjen.
Svimmelheten er konstant, men den begynner jeg å venne meg til. Den har vart i nesten 2 år, så antakelig kommer jeg til å gå rett i bakken hvis den en dag forsvinner.
Jeg er avhengig av å holde meg konstant i aktivitet, for så snart jeg "roer ned" så går kroppen i dvale... og da MÅ jeg sove. Det betyr at jeg bare kan glemme å spise lunsj sammen med de andre på jobben, jeg må spise mens jeg arbeider. Sist jeg prøvde å sitte ned i lunsjpausen så endte det med at jeg måtte legge meg på dogulvet for å sove...
Om ettermiddagene går jeg nesten i koma etter middagen er spist.
Det nye jeg plages med nå er hjertebank. KONSTANT hjertebank. Om det er psykisk vet jeg ikke, men det begynte etter at legen målte blodtrykket mitt og sa det var høyt. Kjæresten prøvde å måle hvilepulsen på meg, men jeg hadde så ujevn hjerterytme at det var umulig å få noe skikkelig resultat. Første gangen kom han til 58, neste gang til 70 osv.
Jeg føler meg så UROLIG i hjerteregionen, det slår så kraftig. Og så blir jeg så redd, enda jeg var hos hjertespesialist for 1 år siden og alt var ok.
Jeg har prøvd å sette opp en liste over ting jeg MÅ spørre legen om...
1. Utskrift av hele journalen min
2. Utskrift av alle blodprøvesvar siden diagnosen ble stilt
3. Få målt T3, Anti-TPO, TRAS...
4. Få målt VitaminD
5. Be om B12-sprøyter?
... og så er det alle de tingene jeg leser om, som bare forvirrer meg mer og mer...
- Binyretretthet, kan jeg ha det? Jeg ser jo at jeg har endel av symptomene. Jeg fant en selvtest her inne, men fikk ikke noe vettugt resultat av det. Det er vel uansett ikke dumt med spyttprøver, men da er jeg avhengig av legen... tror ikke jeg har råd til å bestille selv.
- Skal jeg be om å få økt dosen Levaxin?
- Eller skal jeg be om å få prøve Liothyronin i tillegg istedet?
- Eller... bør jeg heller prøve Erfa eller hva det heter?
- Og så er det Sjøgrens Synrom som noen her inne nevnte. Kanskje jeg har det, ihvertfall er jeg tørr som en ørken både her og der. Men etter å ha lest om sykdommen så skjønner jeg at det er vanskelig å stille en diagnose... og hvordan skal den stakkars legen min klare å forholde seg til enda mer?
Jeg innser jo også at jo mer jeg blander inn her, jo mer virker jeg som Norges største hypokonder...
Hodet mitt renner over med tanker, og jeg er så fysisk og psykisk utslitt at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det er vår snart, jeg vil være frisk og opplagt!!
Puh... var godt å få det ned, ihvertfall...Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
For 3 år siden kom smellen...
Lignende tråder
-
Fortsatt nikotin.....
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 04-09-07, 21:26 -
Går på Levaxin, men sliter fortsatt....
Av Jente77 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 11-01-07, 19:40 -
Hjernen min er fortsatt veldig tåkete
Av Dolphin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 22-12-06, 12:06 -
Er så frustrert over at jeg mister fortsatt uendelig mye hår
Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 8Siste melding: 02-09-06, 18:58

Svar med sitat

Bokmerker