Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Blodsukker
-
11-05-07, 19:42 #1
Blodsukker
Har nå hold meg til sunn mat ei stund, både fett og sukkerfritt. Det jeg har lagt merke til er at formen er heller laber, er svimmel, har mere kramper, tungpust, stikkinger i brystet på venstre side, og i venstre arm. Dette er ting som er kommet etter at jeg begynte å endre kostholdet mitt.
Mye postitivt også, er jo blitt litt lettere, og har mye mindre vann i føttene nå.
Det jeg spekulerer på er om det kan ha noe med blodsukkeret mitt å gjøre den svimmelheta. Tok en test i går, og spiste litt sukker, og formen bedret seg etter kort tid, svimmelheta iallefall, men ikke det andre. Skjønner ingenting jeg, men håper virkelig at ting kan bedre seg snart. Skal ringe legen min og be om en sjekk igjen snart, skjønner ikke dette jeg.Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
11-05-07, 19:43 #2
Det blit feil å skrive at problemene er kommet etter kostholdsendringen, de er bare blitt værre.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
11-05-07, 20:07 #3
Hej HSN,svimmel, har mere kramper, tungpust, stikkinger i brystet på venstre side, og i venstre arm
De symptomer har jeg også haft, indtil jeg fandt ud af, at jeg havde et lavt B12 vitamin niveau. Har du fået målt B12 og Ferritin?
Man lider åbentbart af vitaminmangel, når man har en autoimmun sygdom, selvom man spiser rigtigt. Siden man ikke kan overdosere, er det en god ide med tilskud af vitaminer. Det har i hvert fald reduceret mine symptomer på svimmelhed, kramper, tungpust, prikken og stikken med ca. 80%.
Foruden nedenstående tager jeg også fiskeolie, zink og selen. Jeg spiser hellere frugt i stedet for sukker.
Hvis dit hjerte ikke er undersøgt, er det måske en ide!
P.S. Jeg tager Eltroxin.
Har lige skrevet dette til en god ven med carpal tunnel og fibromyalgi og diabetes:
Almen vitaminpille
Almen B-vitamin – når man tager store doser af et B, kan man komme i underskud af andre B’er
B6 – i store doser for Carpal Tunnel Syndrom
B12 – tages med B6 og folinsyre for at øge virkningen
Folinsyre – tages sammen med B6 og B12 for at øge virkningen – folin øger optagelsen
D-vitamin – for fibromyalgi og for muskelkramper og muskelsmerter
Calcium – D og calcium hører sammen og optages bedst sammen – to piller - for muskelkramper
Magnesium – sammen med calcium – en pille – for muskelkramper og højt blodtryk
A-vitamin - for slimhinderne
C-vitamin – gavner optagelsen af vitaminer og mineraler og styrker immunforsvaret
For patienter med diabetes kan der opstå mangel på:
Q10 – hvis man tager denne medicin: Sulfonylurinstoffer: fx Tolbutamid – Arcosal Amaryl – Daonil Hexaglucon
B12 – hvis man tager denne medicin: Biguanid: fx Metformin Orabet
-
11-05-07, 21:20 #4
Min B12 er 199, så den er lav, men du vet mange leger behandler ikke når deet ligger innenfor normalen selv om det er lavt. Får dessverre ikke behandling for lav b12 når den er innenfor grensa her.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
12-05-07, 03:00 #5
HSN,
Din B12 er meget lav. I Danmark er grænserne 200-9999, så der vil du være under grænsen. Jeg havde selv 209 og mange symptomer. Jeg fik at vide af en eller anden, at B12 helst skulle være over 365, før symptomerne begynder at forsvinde igen, og det passede for mig. Jeg har ikke fået behandling af lægen, men jeg har selv skaffet B12 tabletter og de andre vitaminer, så jeg kan behandle mig selv. Jeg kan anbefale det varmt. Man er nødt til at gøre noget selv for at rette på helbredet. Perniciøs anæmi er ikke at spøge med!
Se mere om B12:
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=1480
-
12-05-07, 13:29 #6
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2007
- Sted
- Danmark
- Meldinger
- 20
blodsukker
Hej Ninus
Jeg sidder her og kigger i mine tal. Er B12 det samme som Cobalamin. Det må det næsten være. Mit tal var 205 pmol/l ( ref.150 - 9999).
Lægen sagde det var ok. Men det kunne godt se ud til at det er lavt. Hvilke symtomer har man på lav B12. Ved du om man bare selv kan tage B12 tilskud?.
Jeg bliver meget hurtigt træt hvis jeg ikke spiser jævnt hele dagen. Mit blodsukker dykker med jævne mellemrum kraftigt, det er meget ubehageligt - hele energien siver ligesom helt ud. Håber du har nogle tips.
Hilsen Kerstin
Hilsen Kerstin
Hashimoto thyreoditis.
Fik december 2005 konstateret begyndende lavt stofskifte (subklinisk) og kom i behandling med eltroxin.
Anti-TPO 3600
-
12-05-07, 16:50 #7
Hej Kerstin,
B12 er det samme som Cobalamin, og dine 205 ligger lavt. Du skal helst over 365 før at symptomerne begynder at gå væk.
Se mere om B12:
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=1480
Hvis du læser ovenstående link, som er en samling af diverse artikler om B12, hvoraf det også fremgår, hvilke symptomer B12 mangel er skyld i, vil du sikkert finde ud af, om dine symptomer på B12 mangel fremgår.
Mangel på vitamin B12 giver bl.a.: Perniciøs anæmi, blodmangel, udmattelse, tør hud og slimhinder. Følelsesløshed og føleforstyrrelser i hænder og fødder, konfusion, depression og forhøjet homocystein.
Ja, man kan bare selv tage B12 tilskud. Det gør jeg! Tilskud kan købes i helsekostbutiker, Matas, Helsemin, i supermarkeder, på internettet uden at være lægeordineret. Hovedsagen er at finde en kombination, der passer lige til dig.Kopi fra ovenstående link:
Mangelsymptomer Perniciøs anæmi - makrocytisk, megaloblastisk anæmi, en anden form forårsages af folsyremangel - neurologisk degeneration, degeneration af synsnerven, hjerneskade, følelsesløshed, prikken og murren i vævene, usikker gang og tab af reflekser.
Desuden mentale symptomer i form af følelsesmæssige svingninger, svækkelse og sløvhed, dårlig hukommelse, svigtende koncentration og indlæringsevne, sindsforvirring og forfølgelsesvanvid, hørende stemmer, hallucinationer, ofte diagnosticeret som senil psykose, skinnende glat rød tunge, hudproblemer, diarre, appetitsvigt og en svigtende smagsevne.
Det er vigtigt at sove og spise regelmæssigt og fiberrigt, tage tilskud regelmæssigt og have mellemmåltider klar i form af knækbrød, nødder eller frugt. Sukker, slik, kage og lignende laver rod i blodsukkeret.
Min morgendosis tilskud er:
Almen vitaminpille
Almen B-vitamin – når man tager store doser af et B, kan man komme i underskud af andre B’er
B6 – i store doser for Carpal Tunnel Syndrom/muskelkramper i hænder, håndled og underarme.
B12 – for bl.a. følelsesløshed og føleforstyrrelser i hænder og fødder, svimmelhed og gangbesvær
Folinsyre – tages sammen med B6 og B12 for at øge virkningen – folin øger optagelsen
Fiskeolie
Selen - for nedsat stofskifte og for celleskader fra de frie radikaler.
Min aftendosis tilskud er:
D-vitamin – for fibromyalgi og for muskelkramper og muskelsmerter
Calcium – D og calcium optages bedst sammen – 2 stk - for muskelkramper
Magnesium – sammen med calcium – 1 stk – for muskelkramper og højt blodtryk
A-vitamin - for slimhinderne
E-vitamin - for slimhinderne
C-vitamin – gavner optagelsen af vitaminer og mineraler og styrker immunforsvaret
Zink - for hudproblemer og hudsvamp
Alt dette er selvfølgelig bare min udlægning. Jeg er ikke læge, og alle oplysninger har jeg fundet tilgængeligt på internettet.
Jeg har taget ovenstående vitamintilskud i de sidste to måneder. I samme tidsrum har jeg fået Eltroxin, som jeg tager to timer før mad og morgendosis vitaminer. Det virker for mig, og jeg er glad for at mine symptomer er gået så meget væk, at jeg kan gå og fungere igen og ikke mindst komme tilbage på arbejde.
Måske kan min strategi hjælpe dig?
-
12-05-07, 17:50 #8
Søde ninus og andre
Opprinnelig skrevet av ninus

Disse to vitaminer: B12 og Folinsyre skal helst tages til aften da den part af metabolisme/optagelsen der gælder disse to (i fælleskabet) foregår om natten.... Det samme gælder i øvrigt også Calcium og D-vitamin.
Mange hilsner
Anisa• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-05-07, 20:27 #9
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2007
- Sted
- Danmark
- Meldinger
- 20
Blodsukker
Hej Ninus
Tak for dit lange svar med alle de gode og brugbare oplysninger.
Hav en god weekend
kh KerstinHilsen Kerstin
Hashimoto thyreoditis.
Fik december 2005 konstateret begyndende lavt stofskifte (subklinisk) og kom i behandling med eltroxin.
Anti-TPO 3600
Lignende tråder
-
Lavt blodsukker og annet spørsmål fra Lilja :)
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 14Siste melding: 25-03-07, 21:19 -
Blodsukker
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 09-06-06, 15:12
Svar med sitat
Bokmerker