Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
25-11-06, 11:11 #1
Gruer meg litt... I morgen skal jeg ta MR av hodet.
I morgen skal jeg ta MR av hodet.
Tror det er hypofysen de har tenkt å sjekke. Er det flere her som har gjordt det? Gruer meg litt fordi jeg er redd for å få klaus mens jeg ligger der. Lurer også på om de finner noe som ikke skal være der.....
Grunnen til at jeg skal gjøre dette, er at jeg i forrige måned hadde kraftig hodepine i 4-5 uker i strekk
Er også fryktelig sliten og har masse "andre ting" som kan tyde på at ikke alt er som det skal være.
Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
25-11-06, 19:09 #2
Hei .
Jeg har ikke tatt MR,men CT av hypofysen, det var gjort på 2 min.
MR tar vistnok lenger tid.
En slektning av meg tok det for 2 uker siden, han sa han følte veldig ro når han lå der.
Alle slike undersøkelser er jo egentlig en psykisk belastning, fordi det blir jo gjort på viktige organer, som er livsviktig for funksjoner.
Det jeg ble fortalt før min CT var at om man skulle finne noen svulst på hypofysen, så er den nesten altid godartet, meget meget skjelden ondartet.
Dette beroliget meg mye.
Jeg ønsker deg LYKKE TIL imorgen.
hilsen sandra.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
25-11-06, 20:49 #3
Hei, tussi!
Jeg tok MR av hodet for halvannet år siden omtrent. Det varer ganske lenge, og du må ligge fullstendig i ro - men du får antakelig som meg en trykknapp i handa som du kan trykke på hvis du får panikk, og bare det å ha den i handa og vite at du har kontrollen og kan velge å komme ut når du vil, er faktisk veldig beroligende. Det syntes i hvert fall jeg.
Som sagt må du ligge helt i ro, for de lager mange "snitt" av hodet i alle retninger, og for at de skal stemme overens må du ikke bevege på deg. Det er ganske høy støy inne i maskinen, så du får antakelig hodetelefoner på deg med musikk på (jeg hørte på NRK P1, husker jeg). ;) De som sitter inne i kontrollrommet kan også snakke til deg i de hodetelefonene, og du får gjerne et speil rett over deg hvor du kan se dem. I mitt tilfelle gjorde de meg på forhånd klar for å sette kontrastmiddel også, med veneflon i albuvenen, men de bestemte seg underveis for at det ikke var nødvendig likevel.
Lykke til, det går sikkert fint!
-
25-11-06, 21:59 #4
Jeg har også tatt MR og CT. CT var veldig rask og greit gjort. MR tok ca. 1/2 time tror jeg. Jeg fikk ikke noe på ørene og syns det var litt ekkel lyd fra maskinene, imidlertid viser det bare at den jobber.
Ønsker deg lykke til.
-
26-11-06, 14:02 #5
mr tar ca 1/2 timen ja.
en ting du bør være obs på ( noe jeg ikke var :( ) er at du får hodet "låst fast" i en hjelm for å ikke bevege på det.
da fikk jeg panikk... :(
men jeg har alltid hatt god evne til selvsuggesjon, så løsningen min (etter å ha fått panikk, med hyperventilering og alt som hører med så de måtte ta meg løs og la meg puste
) var å legge meg ned og lukke øynene før de festet hjelmen. den er ikke ubehagelig, så jeg merket ikke at den var der
. da klarte jeg å lure bevisstheten til å tro at den ikke var der
.
eneste utfordringen var da å ikke åpne øynene på 40 minutter
he he... men det gikk fint det.
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
26-11-06, 16:56 #6
Hei og tusen takk for lykkeønskninger alle sammen!
Det gikk kjempefint å ta MR. Tror faktisk ikke jeg var der inne lenger enn 10-15 min. Fikk hodetelefoner på da, men det bråkte sånn at jeg hørte ikke så mye til det som var i dem
Fikk ikke panikke eller klaus i det hele tatt 8)
Så nå gjenstår det bare å vente på svar.
Har det blitt funnet noe hos dere som har vært og gjordt dette?Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
Lignende tråder
-
Nå skal jeg slutte med Levaxin - litt skummelt?
Av miramax i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 27-05-07, 12:56 -
Gruer meg til å gå til legen
Av cathrin i forumet Hos legenSvar: 16Siste melding: 22-08-06, 15:10 -
jeg skal gå litt ned i dosering,hvor mye er lurt å minke???
Av sørlandet i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 19-08-06, 08:46 -
Legetime i morgen - kan noen hjelpe meg litt?
Av JoJo i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 03-08-05, 20:14
Svar med sitat
Bokmerker