Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Gruer meg til å gå til legen

Jeg har fått time til legen på fredag. Dere må tenke på meg klokken 1040.

Gruer meg kjempe mye. Stoffskiftet er høyt nå. Jeg har hatt en grusom hodepine i 14 dager og holdt på å klikke om det ikke hadde gitt seg. Kastet opp gjorde jeg også. Når jeg kastet opp relativt kort tid etter tablett inntak så tenkte jeg at de vel kom opp igjen og tok ny tablett. Tydelig var de oppsugd l ikevel og nå har jeg høy T4 og T3. Legen sa det kunne være hypersymptomer. Han tok blodprøver og jeg har sett på skjermen på sykehuset. T4 62 og T326.

Legen er imot Armour så tenker at han ikke er særlig blid nå. Får vel skikkelig vann på mølla om at jeg skal slutte med Armour.

Det har vært grusomme dager, men jeg kommer ALDRI til å slutte. Armour gav meg livet på ny og INGEN skal ta det fra meg. Selv om dette har vært tøft er det ingen ting i forhold til å ha for lavt stoffskifte. Da T4 lå på 5 og 7 osv var det grusomt.

Det var forresten veldig lett å få fremskyndet timen selv om det bare var noen dager frem. Vanligvis pleier det å være VELDIG vanskelig, men det kan jo være tilfeldig da.

Sånn nå er det slutt på klagesangen min. Har det relaativt bra nå og lurer på om jeg skal starte med tabletter igjen , men vil ta prøver først så det håper jeg at jeg får på fredag. Tror nok det når legen får se prøvene. Han kommer til å fly i taket. Kanskje han gruer seg han også-Når den umulige pas som bruker Armour kommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det har vært grusomme dager, men jeg kommer ALDRI til å slutte. Armour gav meg livet på ny og INGEN skal ta det fra meg. Selv om dette har vært tøft er det ingen ting i forhold til å ha for lavt stoffskifte. Da T4 lå på 5 og 7 osv var det grusomt.
    Jeg er ikke helt sikker på det, cathrin. Har nettopp hatt besøk av ei venninne som har hatt mye høyt stoffskifte og er manisk depressiv. Akkurat nå tror jeg hun har det mye verre enn meg. Hun har gode perioder som jeg kan misunne henne, ja - men når hun har det ille, så har hun det skikkelig ille. Jeg tror mer og mer på store sammenhenger mellom det psykiske og det fysiske - kanskje spesielt ved stoffskifteproblemer.

Vi vet ikke hvor mye som skyldes høyt stoffskifte og hvor mye som skyldes det manisk depressive, men hun har før vært så dårlig ved høyt stoffskifte og føler at det er mest pga dette.

Selv har jeg jo tatt ganske mye medisin de siste par månedene nå, og er redd for å bli hyper, men orker ikke å klusse mer med medisineringa. Må få tatt prøver....

Ellers vil jeg bare ønske deg lykke til og god bedring.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk for det Stina og god bedring du også. Skal skrive i morgen hvordan det gikk hos legen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, gjør det. Tenker på deg ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk skal du ha Stina.

I dag var jeg hos legen. Følte det var vanskelig. Han var ikke så veldig sint, er vel for profesjonell til det, men han sa at det er farlig det du driver med. Det blir liksom sånn da at jeg skal ha dårlig sammvittighet, men jeg har faktisk gjort mitt beste for å finne en dose jeg trodde jeg kunne fungere med og passet på å ta medisin på ny når jeg kastet opp hele tiden. Prøvde faktisk å ringe legekontoret på den tiden, men det var helt umulig å få noe kvalmestillende pr. telefon og jeg kan jo ikke akkurat gå ned dit med spypose i hånden og smitte ut hele venteværelset.
    Jeg fikk ta blodprøver og fikk time neste uke. Jeg er redd for at dette skal virke negativt inn på epilepsien, og jeg er redd for at stoffskiftet har rast for mye nedover allerede jeg vil ikke ha det slik som sist for det var mildt sagt et helvete.

Jeg er bare oppgitt og lei meg. Trodde endelig at jeg skulle kunne ha det bra. Trett og sliten er jeg også men føler ikke at jeg kan sykemelde meg og slett ikke be om sykemelding blir liksom ett nederlag. Heldigvis klarte jeg å ta meg sammen og ikke gråte da jeg var hos legen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kjære cathrin ;)

Jeg ser det slik at det må være ekstra vanskelig å dosere Armour siden en ikke kan få så mye hjelp av legen her. Så jeg tror at hvis jeg skulle forsøke dette, ville jeg være ekstra forsiktig og lese noen av de andres erfaringer.

Jeg bruker ikke Armour, så jeg har ikke hengt meg så mye opp i dette. Men jeg har da fått med meg at du tok veldig mye mer i forhold til andre her. Var det ikke opp til 4 G om dagen - uten at jeg forstår så mye av det? Og hvis jeg husker riktig. Og veier du ikke bare rundt 50 kg? Og jeg mener å ha fått med meg at hvis du spyr etter å ha tatt medisinen, så skal man ikke ta på nytt (gjelder vel alle medisinene for lavt stoffskifte).

Og så vet du ikke hva du nå skal ta. Oi, nei det forstår jeg godt. Du uttrykker også bekymring for å få for lavt stoffskifte igjen. Men det kan være fryktelig å få for høyt stoffskifte også eller bli "hyper". Og det kan jo være farlig for hjertet hvis man får for mye også.

Jeg er ikke god til dette, så du får ta det med ei klype salt og håpe at noen mer erfarne kan svare deg.

Hvis du fremdeles er "hyper" pga for mye medisin, så bør du vel nesten ikke ta noenting. Kanskje 50 mikrogram Levaxin om dagen, eller ingenting hvis det er skikkelig ille - og så etterhvert begynne på de 50. Husk anbefalingen om 1,6 - 1,7 mikrogram Levaxin om dagen.

Armour vet jeg ikke noe om doseringen på, men jeg ville fulgt samme fremgangsmåte. Ingenting hvis jeg fremdeles var veldig hyper, minste anbefalte dose hvis jeg var litt hyper. Og jeg ville høre nøye etter hva de andre som har lang erfaring med Armour sa.

Når jeg sier dette, så ville jeg ikke brukt både Levaxin og Armour til å begynne med - kun en av dem, for å finne en "begynner"-dose og så arbeide deg forsiktig oppover igjen. Eller holdt meg til anbefalingen pr kilo.

Så jeg vet ikke om dette var til rare hjelpa, men jeg håper at du finner ut av det og at det går bra for deg. ;) Klem til deg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Cathrin

Jeg er bare oppgitt og lei meg. Trodde endelig at jeg skulle kunne ha det bra. Trett og sliten er jeg også men føler ikke at jeg kan sykemelde meg og slett ikke be om sykemelding blir liksom ett nederlag. Heldigvis klarte jeg å ta meg sammen og ikke gråte da jeg var hos legen.
    Jeg skjønner deg så enormt godt. Det er ikke kjekt å få tilbake slag!!!

Ellers tenker jeg at det viktigste er å ta vare på seg selv og ikke bry deg om det er et personlig nederlag (letterer sagt enn gjort?). Er du sliten og ute så be han om en sykemelding! Det viktigste bør være at du ikke blir dårligere...

Lykke til med det hele cathrin. Stå på! Og ta godt vare på deg selv.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Syns det blir for vanskeig å be om sykemeldig siden dette på en måte er min skyld. Men det er jammen ikke så lett å finne dosen selv når en ikke har en legen å støtte seg til og det har jeg ikke hatt han har vært helt i mot Armour hele tiden og sagt at dette er mitt ansvar. Med en sykemelding vinner han liksom selv om det nok er barnslig å tenke slik.

Takk for omsorgen Anne Ma og Stina.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Det er ikke din skyld!! Denne legen greidde jo ikke å hjelpe deg heller - etter som jeg har forstått? Det er forresten ikke snakk om å fordele skyld i det hele tatt. Du er syk og det er det som teller om men trenger sykmelding eller ikke. Hvor mange "selvforsyldte" sykmeldinger er der ikke ute å går - OM man skal tenke i de baner??

Et lite spørsmål: Får du stopp i tilførsel fra Armour-leverandøren din? Anti-aging system du handler hos? Er det ikke?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

cathrin

Tenkte jeg skulle be deg om å drøfte dette på underforumet for lavt stoffskifte, men jeg ser at du har vært der inne med noe, så jeg regner med at du får god hjelp her. Ser bl.a. at noen har sagt at det er vanlig med tilbakefall og at du nok har tatt stor dose Armour.

Så ikke gi opp, vennen, det var bare et lite tilbakesteg. Nå skal du bare ta opp tråden og fortsette igjen (men kanskje med en mer tilpasset dose til vekten din).

Lykke til og god bedring

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. ok så fælt, nå gruer jeg meg noe skikkelig.
    Av rikke i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 8
    Siste melding: 07-08-07, 20:56
  2. armordokumentasjon til legen
    Av Theodora78 i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 28-09-06, 16:18

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg