Viser søkeresultater 1 til 10 av 74
Tråd: Legen mistenker Graves
Threaded View
-
25-02-10, 19:57 #26
Sv: Hjelp igjen...lav puls, men på Levaxin....
Hei igjen
Interessant det med tånegler og temperatur og puls. Jeg hadde 90 i puls når jeg var gravid, men da er det vel vanlig med litt høy puls. Ellers vet jeg ikke den normale bortsett fra at jeg vet jeg ikke har pulsen til en topptrent... Jeg synes tommelneglene har blitt tykkere. Fått riller (ekstra tykt lag noen steder på neglen) jeg syntes neglene vokste fortere etter graviditet, men siden da har jeg vært oppe og nede noen ganger så husker ikke i hvilken forbindelse.
Legen min skrev en diagnose; korsryggsmerter, men sa til meg bekkenløsning. Står i journal at jeg skal unngå å gå mye og ringe dersom jeg trenger fysio. Var hos legen 3-4 ganger etter det men da står det bare "nye" ting i journalen og ikke ett ord om bekkenløsning som jeg kom dit for å få sykemlding for. tre dager før jeg fikk riktig diagnose ett annet sted får jeg fysiohenvisning. Der er det eneste stedet det står bekkenløsning med gangvansker, men siden det kun var 3 dager før de fant dyp venetrombose i begge lysker så hadde ikke legen kunne ha oppdaget det i tide siden kollateralene dannes over uker( grunnen til senskade. )
Sanheten er at 33 dager før blodproppfunn hadde jeg vært hos legen som sa jeg hadde bekkenløsning, og pratet videre om seg selv og sitt. Null undersøkelse... m.a.o. så hadde jeg fått blodfortynnende da så hadde ikke kollateralen (ny blodveier) blitt danner og jeg hadde sluppet lymfedrenasje, bandasjering, kompresjonsstrømper og you name it.
Jordmoren min har ikke journalført noe siden hun er gammel og hun ikke skjønte det nye dataaystemet som ble innført tiden jeg gikk hos henne... ingen hjelp der. Alle rundt meg vet at jeg gikk med bekkenløsningsdiagnose i 5 uker, men kan ikke bevises. Jeg fikk diverse hjelpemidler på hjelpemiddelsentralen for b.løsning men uten legattest. jeg ringte sykehuset og spurte om bekkenløsning virkelig skulle være så vondt hvorpå svaret var ja, ta to paracet og legg deg. kom til slutt på føden der de bruker to sekund på å skjønne at det ikke er snakk om bekkenløsning...
sukk, skulle visst det jeg vet i dag. Men takk for tipset..kanskje det finnes i trygdeverket! Hadde vært gull!!Legen sier jeg har Graves
Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig
Lignende tråder
-
Har ME, mistenker lavt stoffskifte. Hva tror dere?
Av Cossie77 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 34Siste melding: 08-10-10, 19:00 -
Ny, med Graves
Av manzana i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 16-05-08, 14:25 -
TSH (Graves)
Av tollo i forumet Graves sykdomSvar: 4Siste melding: 03-10-07, 07:08 -
TSH (Graves)
Av tollo i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 03-10-07, 07:08 -
Graves og øyeproblemer
Av darlingmin i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 14-08-05, 23:15

Svar med sitat
Bokmerker