Jeg har hatt høyt stoffskifte n'Finn, ble diagnostisert for mange år siden. Fikk radioaktiv jodbehandling og ble lav. De har mistenkt at den radioaktive joden aldri slo ut kjertelen helt, altså har jeg mulig en restfunksjon. Restfunksjonen er ikke nok til at jeg ikke trenger Levaxin eller annet stoffskiftehormon. Jeg gikk uten Levaxin en stund og første blodprøve etter behandling viste lavt stoffskifte, FT4 på 8 og Tsh på 30-tallet og Levaxin-behandling ble startet. Og jeg har gått på det siden i ulike doser ettersom dette har svingt opp og ned.

Jeg føler at jeg har prøvd det meste og senker jeg dosen blir jeg raskt lav og symptomer kommer på det. Jeg har aldri siden jeg begynte forsøkt å kutte helt, for å se om kjertelen min kvikner til. Selv om jeg har hatt lyst, for å se hva denne kjertelen kan bidra med selv.

Hvis jeg har en cyste, så ville jeg vel neppe gått 2 år uten symptomer på det og jeg hadde ingen cyste sist jeg hadde samme symptomer. Det eneste jeg har gjort av endringer de siste ukene er å trene moderat, raske gåturer.

Jeg reduserer dosen i morgen og forsvinner det, så tyder alt på at jeg er hyper, selv om blodprøvene forrige uke ikke viste det. En cyste forsvinner ikke hvis jeg reduserer dosen, så da vil pulsen fortsatt være høy.

Jeg har også kjent denne lille trykkfølelsen i kjertelen du nevner før jeg fikk pulsproblematikken. Det varte en 2-3 dager.

Takk igjen for dine svar.