Viser søkeresultater 1 til 10 av 15

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    125

Standard Sv: Blodprøve...

Hei og takk Siven!
    Ja min feil, det er vel første gang jeg engasjere meg for å finne en løsning for min lidelse. Har vært i Balder klinikken og tok blod prøve der.

Referanseverdiene er

S.Fritt T3 5.3
    S.Fritt T4 13.2
    S-TSH 0.10

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Hei igjen

Du ligger ganske lavt innenfor referanseverdiene på F4, men dette er jo svært individuelt.. Hva sier de på Balderklinikken da?

Kan hende du ville følt deg bedre med en høyere F4. Det er imidlertid vanskelig å si som du vil se hvis du leser litt rundt omkring her på forumet, alle er forskjellige og må behandles individuelt, men jeg tror de fleste som må medisineres har nytte av å ligge litt høyere på F4.

Ellers så er vel prøvene greie og ikke spesielt avvikende, men det er vel mye av problemet vårt at selv om prøvene viser at vi er innenfor normalen så er det ikke slik at vi føler oss i form.

Du får kjenne etter selv og forsøke å legge frem de symptomene du har til legen din og forsøke å komme til enighet om hva du kan prøve.

Jeg hadde stor nytte av å begynne på Armour m.h.t. hode, humør og energi.
    MEN dette er også individuelt...

Lykke til

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

De to øverste prøvene i første innlegget ditt er viktige.
    De viser at du har antistoffer mot kjertelen - (hvis oppgitte tall er korrekte)
    Det betyr at du har en Thyreoiditt (Hashimotos), altså en betennelse i kjertelen som er skapt av antistoffene.
    Denne tilstanden har man ikke noe botemiddel mot, og kjertelen vil gradvis miste sin evne til å produsere stoffskiftehormoner.

Behandlingen er Levaxin, og en dose rundt 150 brukes når kjertelen er helt ute av stand til å produsere.

Man tilbys kun denne behandlingen i Norge, de fleste sies å klare seg på denne, men ikke alle.
    Og de som ikke klarer seg kan forsøke et Tyroid - men i velferdssataten Norge må du pent betale selv......

Du får gi Levaxinen en sjanse et år eller to max.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Mer slankemas... trenger virkelig tips!
    Av jane i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 8
    Siste melding: 26-10-07, 20:37
  2. Trenger tips til videre utredning
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 04-08-07, 10:17
  3. pleace trenger tips for å holde vekta
    Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 3
    Siste melding: 26-01-07, 09:59
  4. Resept på Amour