Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
Tråd: symptomer siden 1990?
-
18-02-10, 08:56 #11
Sv: symptomer siden 1990?
Hej igen
Ja så har jeg været hos lægen. Vi havde en rigtig lang samtale omkring mine stofskifteproblemer,selvsagt
Jeg har i de sidste par dage kunnet mærke en bedring i min krop og det er der en helt naturlig forklaring på. Mit THS lå forrige gang på 6,7 og nu er den på 0,94. Så I havde fuldstændig ret i jeres formodninger omkring THS.
Lægen bad mig være tålmodig i en måned mere, for at se om jeg kommer lidt mere på toppen. Hvis jeg stadig har det træls om en måned, vil han sende mig videre.
Jeg vil sige at han tager det meget alvorligt, men han sagde at min krop havde brug for tid til at komme i balance og at den havde været meget syg i lang tid. Ja men jeg har jo netop troet at det var alt muligt andet der lå til grund for mine symptomer, hvilket jo bestemt ikke har været tilfældet. Han undersøgt også hævelsen på halsen og mener at det er en slags forkølelse der irriterer halsen. Ja ja, det er muligt men så forsvinder den vel også i løbet af den næste måned.
Vi talte faktisk sammen i næsten 25 minutter og hvad tror i jeg glemte?! HA. udskrift af mine prøver
men jeg tager derned og får den, i morgen eller på mandag. Åh nej hvor kan man være glemsom
Med hensyn til t4 og t3 kan jeg ikke huske præcist, hvad han sagde, men jeg mener at t4 nu ligger på 5,5?
Han sagde i hvert fald at det ene lige nu ligger lidt højt?!, men at han som sagt håber det stabiliserer sig i løbet af en måned og jeg kan godt mærke en bedring på nogle områder, men tålmodighed er altså ikke en af mine dyder når det gælder om at blive frisk
Tusind tusind knus til jer og tak for jeres saglige respons og n´Finn du har så evig ret i, at man skal uddanne sig i sin egen sygdom og jeg er gået i gang
, men hjernen skal altså lige på plads igen!!! Hvilket den forhåbentligt kommer???
Sluttelig vil jeg sige at det er utrolig skønt at være på dette forum og opleve jeres oprigtige interesse for andre
Skjoldbruskkirtelopereret, nu diffuse symptomer.
Blogg
-
18-02-10, 10:33 #12
Sv: symptomer siden 1990?
En viss tolmoooooodighet skal man jo akseptere.
Den bør være tidsbegrenset - som i ditt tilfelle, 1mnd.
Hvor mange måneder men kan akseptere er jo et personlig spørsmål......
Jo - det er jo et paradox (husker du filmen catch22?) Man kan ikke oppnå det ene fordi det annet spærrer for det - så kan man til gjengjeld heller ikke oppnå det annet fordi så sperrer det ene........
Men det kommer nok Lita - litt om litt.
Så vil jeg anta at du har et "lille stykke" igjen før du har lest ferdig - og før du har funnet din dosering
Tallet 5,5, og din refererte vurdering, passer nok best for TSH.
TSH er et hormon som bestemmer hvor mye kjertelen skal produsere.
Hos friske individer med sine hormoner i balanse er denne 1.
Hvis den synes at det er for lite stoffskiftehormoner i blodet, blir denne høyere. 5,5 er en ret høy verdi. Jeg syns jo dosen bør økes, Det hadde kjertelen gjort hvis den var frisk. Og jeg ser ikke verdien i en stabil TSH.
TSH skal jo nettopp variere for til enhver tid å dekke kroppens varerende behov for stoffskiftehormoner.
Dagens behandling tar ikke høyde for at friske og behandlede jo har helt forskjellige hormoner i blodet, og dermed forskjellig grunnlag for dannelsen av TSH.
Ved en tilstrekkelig dosering viser all erfaring at TSH blir svært mye lavere enn 1, og verdier nær null er helt almindelig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hypotyreose siden 1987
Av AnneB i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 24-11-09, 11:19 -
Woodstock 40 år siden!
Av Anisa i forumet Forum: Litt musikkSvar: 0Siste melding: 02-09-09, 21:51 -
Hyperthyreose siden 2000
Av Karianne i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 30-01-09, 09:08 -
Les på denne siden om ME
Av Tynn Tråd i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 18Siste melding: 01-02-07, 20:00
Svar med sitat
Bokmerker