Viser søkeresultater 31 til 40 av 57
-
16-02-10, 21:40 #31
Sv: Ny på forumet med nylig diagnostisert lavt stoffskifte
enda mer forvirring
jeg har hørt kombinasjonsbehandling som t4 + t3
-
16-02-10, 21:44 #32
Sv: Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
TSH kan gå både opp og ned i en lang periode mens du medisinerer deg opp.
Når du vil kreve doseøkning, kan en teoretisk si at du vil" føle deg lav-fT4synker, mens TSH stiger". Det vil ta flere mnd å medisinere deg OPP......Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
16-02-10, 21:46 #33
Ja, syntetiske: T4 = Levaxin + T3 = Liothyronin. Det kan du læse en del om i forummet Kombinasjonsbehandling
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-02-10, 21:51 #34
Ok det er ting som dette som forvirrer meg.
Men da jeg skrev kombinasjonsbehansling mente jeg armour, eller å tilsette t3 i det hele tatt.
-
16-02-10, 22:01 #35
Ja, denne "snakker" vi allerede om i tråden Lommelegen.no om Armour Thyroid. Det er rigtig "øv" fordi man vil jo så gerne stole på, at det lægen siger også er sandt.

Det er netop det man ikke skal kalde behandling med Armour eller andre Thyroider. Armour og andre Thyroider er ikke fremstillet ved at tilsætte alle T-hormoner til en pille, men alle T-hormoner befinder sig allerede i forvejen i dem. Man kan heller ikke kalde f.eks. et æble for en kombination af sukker, vand og cellulose, vel?
Det er kun behandling sammensat af enten en kombinations-tablet hvor man blander T4 og T3 sammen, eller hvor man indtager to slags piller sammen, den ene med T4 og den anden med T3 - som kan kaldes for "kombinationsbehandling".
Hvis du kalder alt der ikke kun er Levaxin, for kombinationsbehandling, vil der komme flere misforståelser....
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-02-10, 22:02 #36
Jeg var jo i samme situasjon - Levaxin virka ikke !
Og 16år med det samme virka enda dårligere.
Jeg fikk jo en alvorlig sykehusinnleggelse og hadde jeg ikke brutt da, hadde de fortsatt med Levaxin. Antagelig hadde jeg ikke levd nå, eller kanskje hangla videre med en masse syntetiske legemidler innabords i tillegg - for å prøve å rette opp den manglende effekten Levaxin burde hatt.
Jeg er sikker på at Levaxin ikke virket på meg, og når du så tydelig ser at den ikke har effekt, hvorfor tror du da den virker ?
Eller er det Thyroid som du ikke har prøvd som du ikke tror virker ?
Vel - det kan jo hende den ikke virker på deg, men du vet jo ikke før du har forskt da.
Det var redningen for meg - kanskje for deg ?
Det jeg mener er vel bare at det skal ikke være så himla vanskelig å få prøve en runde med Tyroid behandling når Levaxin viser seg å ha en begrenset effekt.
Jeg synes også det er svært beklagelig at vi ikke kan stole på at legen velger ut den medisin som trolig virker best for oss - og skifter til en annen om den ikke virker godt !
Så er det vel også så at man går ikke til fanden når man vil høre en lese et stykke av bibelen.
Jeg mener, legen på lommelegen er forutintatt, biased, har ikke nødvendige kunnskaper, og han sier hvasomhelst hvis han kan promotere syntetindustrien.
Det er beklagelig, men alle har lov å si hva de vil........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-02-10, 22:09 #37
Spørsmålet var hvem er redde for armour og hvorfor, og jeg svarte utifra "skremmeri" jeg har hørt rundt om kring.
Jeg er egentlig ikke veldig redd for det, men jeg blir jo litt var når legen ikke anbefaler det, men det kan jo være andre grunner til det. Ja, jeg må nok vente, og vente enda mer før jeg venter igjen.
Blir spennende å se svar på MR og de neste blodprøvesvar. JEg har da lyst til å snakke med legen og spørre hva kan vi gjøre for å gjøre livet mitt bedre. Men det blir nok kanksje bare ny dose og mer venting.
-
16-02-10, 22:17 #38
Du kan lytte til Gunnda...
... og se hvordan det går resten af året. Du er i den heldige situation, i sammenligning med f.eks. mig, da jeg var ung, at jeg overhovedet ikke anede at der fandtes anden medicin og det fandt jeg så ud af først for ca. 4 år siden. Da var jeg allerede 54 år gammel og meget er gået tabt for mig.
Sådan bliver det IKKE med dig, fordi du ved besked, at hvis det ikke går bedre indenfor et rum tid - har du andre muligheder. Det er meget godt at vide.
-
27-02-10, 22:53 #39
Bare et lite spørsmål. Jeg var på vitamin-shopping i sveige i dag og så denne http://www.nowfoods.com/Products/Pro...=Amino%20Acids
Er det noen som kjenner til denne?
Oge en til http://www.nowfoods.com/Products/Pro...76239.htm?cat=
Ikke FDA-godkjent hmmm.
Sykehusinnleggelse? Uff da. :(
Det første jeg gjorde da jeg fikk diagnosen var å, ja nettopp, gå til lommelegen og søke rundt. Nå må jeg visst bli "omskolert"
Jeg visste ikke om at det fantes et alternativ før jeg fant en tråd på et amerikansk forum om noe helt annet, også fant eg dette forumet som er mer aktuell for min situasjon i norge.
Ja det er greit å vite at det er et alternativ.
Og jeg vet at jeg må smøre meg med tolmod, men denne sykdommen har nå på en måte "ødelagt" ett år av mitt liv, ved at på disse to semestrene kommer jeg bare til å få 10 studiepoeng(1/6 av det det skulle vært)
Får krysse fingrene nå, og mine 6 uker med ny dose er nå snart over.
-
27-02-10, 23:14 #40
Det kan du tage ganske roligt... "Pursuant to the DSHEA, the Food and Drug Administration (FDA) regulates dietary supplements as foods, and not as drugs. While pharmaceutical companies are required to obtain FDA approval proving the safety or effectiveness of their products prior to their entry into the market, dietary supplements, like food, do not need to be pre-approved by FDA before they can enter the market." Dvs. så længe det ikke er lægemidler men "kun" kosttilskud er der ingen krav om forlods FDA-godkendelse. Desuden ved jeg, at med alle de mange tusinde af produkter Nowfoods producerer, ville deres priser blive mangedoblet, hvis de søgte FDA-godkendelse for hvert produkt. Det koster nemlig en formue.
Den første er aminosyre Tyrosine og bedst til f.eks. vegetarer. Den anden er et kombinationspræparat, hvor L-Tyrosine indgår. Det er en vældig god kombination, ikke mindst til binyrerne med, MEN den indeholder Jod, som ikke alle syge af hypothyreose kan tåle. Altså dem med autoimmun thyreoideasygdom bør holde sig fra jodholdige tilskud.
Lige netop denne kombination findes også uden jod. Du kan læse mere i denne tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=4515
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
lavt stoffskifte nylig oppdaget.
Av veronica_86 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 42Siste melding: 25-03-08, 20:56 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28
Svar med sitat

Bokmerker