Viser søkeresultater 1 til 10 av 74

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Hjelp igjen...lav puls, men på Levaxin....

"Vekke kjertelen" er vel et fagidiotisk munnhell som bunner i at man tror på at TSH av en viss størrelse har evnen til å få kjertlen til å vokse.
    De har lært det på skolen og da er det sånn.......
    Så er det jo dette man tar hensyn til i etterbehandling av tyca tilfeller, men her gjelder det motsatte - og logikk er ikke alltid reaktiv.
    Husk hva frøken sa.....

Det kommer stadig ny viten til, og det gjelder ikke å bli sittende som frøkens øyesten, men ta til seg den nye viten og glemme den gamle.
    I full forvissning om ar det hender jo at et gamle er både riktigst og best.......

Det er ikke første tilfellet her på forumet, men jeg husker vel bare Thomas - hvor det heller ikke lykkes.

Så er jo min vurdering at en kan ikke bare pælme på med 700µg/uke etter en slik seanse, det er jo som å begynne på nytt igjen. Må bare riste på hodet....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    82

Hei
    Ja det kan vel være en mulighet at jeg er lav, men har gått fra 100 til 700 mcg fra en dag til neste og følte det kom hodepine, hjertebank ved fysisk"anstrengelse", blodkarspregt og sti på øyelokk etter medisinøkning så da tenker jeg det er høyt. Men man vet aldri. Jeg føler meg ikke så trøtt nå som uten tyroksin... Men føles absolutt som å begynne på nytt. er satt tilbake 6 mnd. "Det var rart at hypofysen ikke ville vekkes, du som ikke hadde hatt Graves så lenge..hm.. ja du får begynne på 700 mcg igjen.

Jeg GÅR aldri med på en runde til. Jeg spurte om det ikke gikk da, nei man har alltid en sjangs, folk som har hatt dø hypofyse etter 5 år har fått vekket den, men det sliter på kroppen å gå lavt så lenge så begynn på medisin igjen du... akkurat som jeg orker å prøve igjen. Nå skal kroppen min finne en riktig dose levaxin å leve på og få litt fred. Det kan ikke være bra å gå fra normalt til 100 så til null, så til 100, så til 0 for å "vekke" kroppen, for så å gå til 100 igjen. Er det rart hjertet sier ifra at nå får det holde?

EN positiv bivirkning: Har gått ned 11.5 kilo på 3 mnd. Først fordi jeg var kvalm og mistet appetitt, nå fordi jeg forbrenner mer antar jeg? Mest av alt fordi det å spise sundt er det eneste jeg kan kontrollere med kroppen min føler jeg. Prøver lavkarbo og nokså strengt regime med ingen sukker og junk. Har også sluttet å røyke Tror det hjalp meg å ikke bli bælfeit i perioden uten (mye) stoffskifte. Fikk lov å slutte på seponering etter en viss dose da jeg klagde på ødem i bena. da gikk hun faktisk tilbake på at hun hadde sagt jeg skulle ned i null... :twisted:
    Legen sier jeg har Graves
    Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig

Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    82

Lurer på en ting.
    Prøvesvar fra Ullevåll viste Ft4 16.1. Så det er jo normalt. har puls på 50/ikke normalt for meg) og blodtrykk 100/60. Lavt undertrykk sant? Jeg går på 600mcg. Endo mente vi skulle gå lavere nå som jeg hadde smerter i hjertet pluss at vi skulle prøve å få opp tsh(igjen). Jeg nekter det siste, da jeg tror det er nettopp bråe svingninger i medisineringen som gjør at hjertet sliter. Jeg sa at jeg skal gå på medisin resten av livet og ikke prøve å "vekke" hypofysen. Jeg begynte i stedet med 700 mcg i uka for jeg mener at jeg må være lav tross ft4 på16,1. (vet at ullevåll har høyere barometer enn aker) kanskje 13-14 på aker da for å si noe. Jeg trives på 18-20(har gjort hvertfall). Men har mye vondt i hue nå så jeg lurer på om dere har vondt i hue når dere er hypo. Hvis ikke så kanskje jeg er hyper da? og at det er farlig å fortsette med 700. Endo sa jeg kunne fortsette med 600... er henvist til kardiolog, men det tar vel tid å få time selvom det er en hastehenvisning. Har ikke hatt vondt i hue før hverken på ft4 10 eller ft4 46...Virker som at når man begynner å leve med sykdommen og akseptere tingenes tilstand så slenger livet noe nytt og vanskelig på deg. Er kjipt å ha vondt i hjertet...kan tenke med at det er anginasmerter uten at jeg har hatt det før..WHY???

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Hodesmerter følger med hypo iallfall...der er jo migrene et kjent fenomen.
    Og at pulsen er på 50 tyder jo isolert sett på at du er undermedisinert.
    Tar du morgentempr. basalt?
    Den er en av de få tinga som sier noe om metabolismen på cellenivå!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    82

Takk. Jeg skal ta morgentempen. Men hva mener du med basalt? Er man hypo dersom den er lav da?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Det basale stoffskiftet er det som foregår helt uavhengig av viljen og muskelaktivitet.
    Når vi feks sover, må vi ha et stoffskifte som sørger for hjerterytme, pusting, fordøyelse og temperatur. Dette foregår hele tiden, mens vi sover . Så når vi begynner å bevege kroppen..snu oss i senga etc. setter muskelenergien til i tillegg..Det vi bruker i løpet av dagen samla av basalstoffskiftet samt energien som musklene bruker er det totale stoffskiftet.
    Når du måler tempr. din basalt ,skal du ta den mens du ligger i senga om morgenen, helst uten å snu deg engang.....
    Hypo er fulgt av lav tempr., ja!

Du har jo vært syk i mange år..husker ikke om du har sjekka binyrestatusen din?
    Lav ,og iallfall svært svingende tempr. kan være relatert til binyrer også....
    Du har gått ned i vekt----da jeg ble binyresyk, mista jeg all matlyst fra en dag til en annen, kvalm,gikk ned 8 kg på 10 dager, klarte ikke gå pga,. tapt muskelkraft,svetta ekstremt....så vi har en del felles der!!!
    Sist endret av gunnda; 23-02-10 kl 20:23 Begrunnelse: Tanker rundt binyrer...
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

For å være helt ærlig så virker det som berg og dalbane medisineringen din
    gjør sitt,
    høres ganske sannsynlig ut å få hyper tendenser når man bråstarter slik etter å ha vært uten over lengre tid.
    Ville prøvd en forsiktigere tilnærming hadde jeg vært deg,
    her er vi vant til å lytte etter kroppen og selv medisinere litt ettersom hvordan man føler seg,
    ville øket 75-100 pr uke eller 14 dag hadde jeg vært deg,
    kjent etter underveis,
    Lav puls og blodtrykk er helt vanlig når man er hypo,
    lav temperatur også, atopisk eksem er også veldig vanlig under stress og kroppen stresset både når du sluttet og brå begynte igjen.
    Tror du gjør best i å slappe av å la resultatene komme gradvis.
    Hjertekrampe og sånt er også velkjent,
    og er nok også ekstra merkbart når du er på berg og dalbane tur.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Lignende tråder

1. Har ME, mistenker lavt stoffskifte. Hva tror dere?
    Av Cossie77 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 34
    Siste melding: 08-10-10, 19:00
  2. Ny, med Graves
    Av manzana i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 16-05-08, 14:25
  3. TSH (Graves)
    Av tollo i forumet Graves sykdom
    Svar: 4
    Siste melding: 03-10-07, 07:08
  4. TSH (Graves)
    Av tollo i forumet TSH