DCS - så mye du vet...

Helt forferdelig at vi ikke kan overlate sykdommen vår til legene. Får bare beskjed om at medisinen virker den, så det er bare å kjøre på, med det resultatet at man blir totalt ødelagt - og dette er med de beste og mest forståelsesfulle legene! De kan jo jammen meg ikke vite bedre... Men at de ikke hører på pasienten, hvilken unnskyldning er der for det?

Har nettopp pushet på ei med at hun må få vite om hun har anti-TPO eller ikke - for å se om hennes lave stoffskifte kan være forbigående i forbindelse med fødsel. Og at hun må ta prøver av TSH, FT4 og FT3 for å se hva utslag thyroxinet hun tar, gir. Legen vil ikke! Når man først har fått konstantert lavt stoffskifte, så er det bare å gi medisin, ferdig med det. Og hun setter sin lit til ham, for han er så grei og forståelsesfull og oppmuntrer henne og sier at alt går så bra med henne at. (Men hun sier jo at hun IKKE har det bra!) Og så har hun nettopp fått diagnosen fibromyalgi av ham. Jeg sa at det også henger sammen med stoffskiftet. Hun så tvilende ut, nei, det var nok sikkert andre grunner til det, og at det fantes noen medisiner for dette. Sa at jeg hadde lest at ved rette dose thyroxin, kunne det kanskje forsvinne/bedres - men nei, når man ikke skal vurdere om dosen er rett, så.... Hun snakket forresten om et smerteplaster, det kunne jeg veldig gjerne tenke meg å vite mer om. Så hver lege har jo selvsagt noe positivt å bidre med, men de må komme seg ned fra den høye hest og ikke tro at de vet ALT, for det vet de så absolutt ikke. Og vi legger jo vår tillit til dem - i alle fall til vi skjønner at det burde vi ikke gjøre - ikke 100%.