Viser søkeresultater 81 til 90 av 220
Tråd: Begynt på Levaxin i 2007
-
26-04-08, 13:20 #81
Doseøkning
Har det noe for seg å bruke 50µ daglig og så gå over til å ta 75 to dager i uken i tillegg? Kan man merke en bedring ved dette?
-
26-04-08, 14:27 #82
NTF sier iallfall at når en nærmer seg rett dose kan 25µg/UKE være det som får alt på plass. Så- ut i fra det må svaret bli ja. Uansett om dosen din fortsatt er for lav, er tross alt 50µg mer i uka bedre enn ingenting hvis du føler deg for lav!! Men jeg ville da kanskje ha delt de 25µ slik at jeg tok 12,5µg mere 4 dager i uka!!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
26-04-08, 14:56 #83
Hei
Dette gjelder ikke meg. Personen det angår, har ikke merket noen bedring i løpet av 1 1/2 mnd.
Selv bruker jeg 100 µ daglig og skal øke med 12, 5 daglig :-)
-
26-04-08, 15:23 #84
Er mye meniger om dette, og jeg har min egen :
Når vi skal erstatte et viktig hormon i kroppen bør vi kanskje sørge for at det blir så likt som mulig slik det en gang var ?
Og da er det ikke sånn at kjertelproduksjonen varierer et par dager i uka.
Men det er ikke så lett å merke om det gjør det og da gjør det vel ikke noe ?
Jeg så en studie der de ga hele ukedosen + 40% på en gang i uka.
Det var ganske få i studien som kjennte noe til det.
Så da er det vel ålreit ?
Jeg mener definitivt nei !
TSH har døgnvariasjoner, det nærmest tømmes ut i blodet en gang i døgnet - om morran. Likevel er det ikke stor variasjon i fT4 og fT3.
Dette ligger jo etter i tid og er ganske stabile.
Det er jo på dette nivået vi går inn og erstatter de tapte hormonene, og da bør vi dosere ganske likt - synes nå jeg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-04-08, 18:30 #85
Selv merker jeg bedring etter noen få dager hver gang jeg øker dosen.
-
16-07-08, 11:31 #86
Slapp etter ferie
I år skjedde det som har skjedd før. Noen få dager etter at jeg kom hjem fra sommerferie ble jeg slapp og har fått muskel og leddsmerter. Har brukt 125 µ Levaxin i 2, 5 mnd nå og det har fungert fint, inntil nå. Leste innlegg her på forumet om D vitamin, og det var interessant. I feriene er jeg mye ute. Når jeg kommer hjem, blir det mindre tid ute i dagslys. Kan dette ha noe å si? Tar tilskudd av Kalsium m/ D vitamin daglig, 10µ.
-
16-07-08, 13:29 #87
Det var litt underlig. Jeg følte meg så utrolig pigg i ferien for å ramle ned når jeg kom hjem. Vi var to uker i Bulgaria og jeg skjønte ikke at jeg hadde energi til å farte rundt overalt, drikke vin, bade og føle meg helt toppers
Så lenge det varte.. Men drar ei uke til i august. Da skal jeg legge merke til dette, morsomt..
-
16-07-08, 14:20 #88Hildemor Gjest
Det er jo ikke noe nytt at sollys er positivt for både energinivået og at det påvirker humøret
Det har jo i lang tid vært kjent at mangel på det til og med kan utløse depresjoner.
Men at lageret ditt av d-vitaminer skulle tømmes etter et par dager hjemme og derfor utløse slike plager virker litt lite sannsynlig. Du tar jo tilskudd også. Det som imidlertid er mulig er at ferie får oss litt til og flytte fokus. Flytte fokus - fjerner også plager. Vi er naturlig mer aktive - noe som er ekstremt bra for oss. Og vil kunne fjerne muskel og skjelettplager. Når du kommer hjem og setter ned aktivitetsnivået og i tillegg tilbringer mer tid inne, vel, så er nok det mest sannsynlig årsak.
Men det er jo spennende og følge dette med d-vit og det er helt klart at det påvirker kroppen. Det forskes jo mye på viktigheten av det om dagen. Så tilskudd er bra, men og være ute og nyte det naturlige sollyset og være i aktivitet er enda bedre for både kropp og sjel
-
16-07-08, 21:00 #89
Aktivitetsnivået jeg hadde i ferien er omtrent det samme som før jeg dro. Har mye mer energi nå etter at jeg har økt dosen med Levaxin. Føler meg mindre slapp nå, men så er det jo kveld
Får se i morgen om slappheten er vekk.
-
08-10-08, 15:02 #90
Hjertebank
Har skjønt at det er vanlig med hjertebank ved høyt stoffskifte og ved overdosering med Levaxin. Men jeg får altså av og til hjertebank. Litt raskere puls, men det plagsomme er at hjerteslagene er "harde". Trodde først det kunne ha psykiske årsaker, men nå vet jeg ikke. Hvilke verdier jeg hadde ved siste måling, vet jeg ikke. Kan det også oppstå ved lavt stoffskifte?
Lignende tråder
-
Jeg har begynt med levaxin og håper vi finner rett dose snart så jeg kan merke effekt
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 102Siste melding: 26-04-13, 14:34 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
begynt på litothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 05-03-08, 21:48
Svar med sitat
Bokmerker