Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
-
27-01-10, 22:13 #1
Betennelser og infeksjoner - Normalt og ha mange sykdommer på en gang?
Nå er jeg så sliten, lei og oppgitt at jeg holder på å spy. I november hadde jo jeg svineinfluensa hvor jeg fikk kraftig bihulebetennelse og lungebetennelse i tillegg. Siden november har jeg hatt bihulebetennelse 4 ganger. Jeg dro til legen for 1 uke siden og han fant da både infeksjon i lungen min, hals, ører og i bihuler. I tillegg nå har jeg fått urinveisinfeksjon og en betennelse i stortåen på ene foten..
Da jeg skulle på apoteket å rådføre meg om urinveisinfeksjonen samtidig som jeg hentet ut Ery-Max for lungebetennelsen og bihulene ble han betenkt og hentet flere bøker og begynte å lese. Han spurte om urinveisinfeksjonen var smertefull, om jeg har hatt lungebetennelsen lenge osv. Jeg hadde også med en resept på Selexid. Men den hadde jo selvfølgelig gått ut av dato. Så jeg må kontakte legen min for ny kur.
Han på apoteket ba meg ta en skikkelig sjekk hos legen. Syntes det var mye å stri med på en gang og at de hadde kommet hyppig på hverandre.
Jeg var egentlig bare strålende fornøyd med servicen hans og tenkte ikke noe mer på det før jeg nå sitter her på jobb alene. Hva mente han? Er det ikke helt normalt å ha så mange infeksjoner samtidig? Er det noe han ville at jeg skulle utelukke?
En annen ting.. Hva kan jeg gjøre selv? Det ser ut til at antibiotika fungerer dårlig på meg. Tredje 10 dagers kur på ery-max siden november...
Har kjøpt meg magnesium, kalsium,chrom, D3, B12, Omega3, trankapsler og C-vitamin brusetabletter. Har også lagt om kosten til lavkarbo, og ligger på ca 15 karber pr dag.
-
28-01-10, 09:32 #2
Sv: Betennelser og infeksjoner - Normalt og ha mange sykdommer på en gang?
Huff. Dette høres ikke bra ut.
Har selv slitt med noen rare infeksjoner - lymfeårebetennelse og ett øye som var stort som ett eple - men ikke i den grad du beskriver.
Antibiotika hjalp ikke på lymfeårebetennelsen, men det gjorde akupunktur. Da øyet klikket droppet jeg pillene til fordel for nålene - og ble bra etter to døgn.
Min erfaring er at lavt stoffskifte skaper store sirkulasjonsproblemer. Mitt bindevev har vært hovent og stivt i mange ti år. Det gjør det vanskelig for immunforsvaret å fjerne avfallsstoffe, som hoper seg opp. Da oppstår det infeksjoner uten at det er bakterier involvert, og dermed fungerer ikke antibiotika. Men nåler har fungert veldig bra på meg.
Hvis du bor i Oslo har jeg en bra akupunktør som jeg kan anbefale.
Hilsen
Vår
-
28-01-10, 11:47 #3
Det var normalt for meg før jeg fikk stoffskiftemedisiner. Jeg hadde allverdens sykdommer hele tiden, og shoppet vitaminer og alt som var for å få et bedre immunforsvar uten at det virket i det hele tatt. Alt som var av smittsomme sykdommer i nærheten fikk jeg. 2 influensaer på ett år osv. Men da var stoffskifteverdiene mine "normale"
Men etter jeg fikk medisiner har jeg blitt så mye friskere. Jeg har hverken vært forkjølet eller hatt noen sykdommer i hele høst/vinter og det er en sensasjon for min del! Så at immunforsvaret blir dårlig av lavt stoffskifte det kan jeg skrive under på hvertfall.
-
28-01-10, 12:26 #4
Det første som slår meg er om legen har tatt prøver fra alle lokalisasjonene? Man må vite at det faktisk er en bakterie, hvilken i så fall og resistensbestemmelse av denne før man setter i gang antibiotikabehandling. Antibiotika er meningsløs om den ikke er rettet mot riktig type bakterie, og om man ikke vet hvorvidt den er resistens for det vanligvis foretrukne antibiotikum eller ikke. I verste fall lager man resistens ved å gå på gjentatte kurer som ikke funker.
Ring og spør om det er tatt bakterieprøver og om de er resistenstestet.
-
28-01-10, 23:54 #5
Men det er helt normalt at man er lerrere utsatt for infeksjoner ved lavt stoffskifte,
på meg går det i hele kroppen og innbefatter alle ledd og muskler,
Det siste året har jeg vært konstant syk både i ledd og muskler, mer enn venlig og konstant forkjølet hvorpå jeg pleier å få betennser fra brystet og opp.
Får ikke lagret dette under noe annet enn at den leiligheten vi bor i nå har skylden og at jeg håper ting blir bedre etterhvert når jeg får et normalt hjem med normal luft og tørke samt gulvtemperatur,Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
29-01-10, 00:06 #6
Hm.. det eneste jeg vet er at jeg hadde en crp eller noe sånt på rett over 100..
Men det høres tydelig i lungene mine, og du ser med det blotte øye de andre betennelsene. Hadde en tydelig bedring med de forrige kurene med antibiotika og er så og si frisk.. men de slipper ikke helt liksom.. Merker det mest når jeg legger meg ned, for da tetner hele systemet og det banker i både ører og panne.. PÅ morgenen er det hoste og tett nese og jeg er liksom max forkjøla i en times tid til ting "renner på plass"
Urinveisinfeksjonen er bedre i dag, men jeg har jo prøvd alt av kjerringråd også da.. masse tranebær, c-vitamin i mengder, drukket masse melk, masse appelsinjuice og VANN i store kvanta! Så jeg har nok fått skylla ut en del.. men det er fortsatt sånne kramper i blæra og vondt når jeg tisser.. men jeg sitter ikke konstant på do og drypper lenger...
Skal til legen til onsdagen, så da skal jeg be om en større undersøkelse. For jeg kan ikke ha det slik lenger. Jeg er jo syk hele tiden, og det ene avløser det andre...
Og til alle dere andre: Ja jeg har heller aldri vært så mye som etter at stoffskiftet mitt begynte å svinge.. men i og med at jeg er i grenseland må jeg nok se langt etter medisiner enda.. Håper vitaminer og lavkarbo kan hjelpe meg til en bedre hverdag frem til stoffskiftet evt blir bra igjen eller at det blir værre, så jeg kan få behandling
-
29-01-10, 09:29 #7
Hei

Er det noen av dere med bihulebetennelse som har prøvd Fenu-Max? Hvis ikke er det verdt å prøve. Jeg kjenner en som hadde gjentatte bihulebetennelser over lang tid. Etter å ha tatt Fenu-Max jevnlig en tid har betennelsene forsvunnet helt.
http://www.helseogkost.no/nettbutikk...lergi/fenu_max
De kan kjøpes på vanlig helsekost, bare viser hvordan de ser ut.
Og Moxa, du husker vel å ta Bio-Acidophilus når du tar mye antibiotika? Viktig for systemet etter en kur.
-
29-01-10, 11:13 #8
Hej Moxa

Dette CRP-tal bør du være ekstra opmærksom på, da det kan give lægerne "gode ideer" om at sætte dig på statiner... Jeg har skrevet om det i min tråd CRP-tallet og statiner til raske og som jeg også skrev stiger CRP-tallet ganske "automatisk" hos dem, der lever af fedtfattig kost. Ganske uden andre årsager end den fedtfattige kost. Desuden blot en sammenhængende, længere periode med 1000 mg C-vitamin om dagen kan få CRP-tallet til at falde drastisk.... så hvad det er værd, hvad "forskerne" ellers påstår at forhøjet CRP-tal skulle indikere, giver jeg ikke selv ret meget for.
Det ville være interessant at se, hvad dit CRP-tallet bliver målt til et stykke tid efter at du er gået over til lavkarbo og mere kostfedt.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
29-01-10, 21:55 #9
Jeg måtte visst på legevakten i dag.. jeg var så syk at jeg trodde jeg skulle død.. helt seriøst.. Jeg våknet i 14 tiden (jobber jo natten nå..) og jeg hadde så vondt i hele underlivet at jeg knapt kom meg ut av senga. Skjelven av smerter klarte jeg omsider å komme meg på do.. og der satt jeg og dryppet av smerter i 1 time.. så kom det plutselig blod og da ble jeg jo livredd. Jeg ble svimmel og fikk prikkende følelelse i halve ansiktet og jeg hadde kramper i underlivet som lignet veer.
Jeg tok urinprøve hjemme og kom rett inn på legevakten og ble tilbudt seng og et rom med toalett rett utenfor døren. Jeg var så svimmel at jeg knapt klarte å stå oppreist.
Legen sa urinprøven var VELDIG dårlig, og at jeg i alle fall hadde en kraftig urinveisinfeksjon. Han lyttet på mage, lunger og dunket og klemte. Ene nyren var litt øm, jeg kjentes støl ut liksom.. men det var ingen direkte smerter der. Så da antok han at det var en påbegynnende nyrebekkenbetennelse. Fikk sterke Selexid som jeg skulle starte med direkt.
Nå har jeg tatt 2 doser og føler meg heldigvis bedre allerede. Jeg trodde virkelig at jeg var rammet av noe alvorlig jeg altså.. ble kjempe redd. De tok å målte Hb, CRP og blodsukker. De prøvene var visst helt greie. Hadde OK blodtrykk med litt høy puls. Aner ikke resultatene av noe av dette, for jeg var ikke i den beste allmenntilstanden i stad og helt ute av stand til å spørre om slike ting i alle fall.
Men, jeg har i alle fall fått en antibiotika som har gjort at jeg føler meg mye bedre (bank i bordet!)
Nå går jeg da på Ery-max for lunge/bihule og halsbetennelse og selexid for urinveisinfeksjonen. Fikk beskjed om å ta et glass biola eller cultura hver gang jeg tok medisiner, for å holde magen i sjakk.. så da blir det vel noen sprekker i lavkarbokuren min, i og med at de inneholder sukker. Klarer ikke de naturelle.. føler at de smaker spy...
Sånn.... det var oppdatering på sykefronten fra meg.. hehe...Sist endret av Moxa; 29-01-10 kl 22:03 Begrunnelse: La til info om selexid og ery-max
-
29-01-10, 22:35 #10
Du har virkelig fått det. Bra du fikk hjelp på legevakta, og at du føler deg bedre nå, for det der hørtes både skummelt og vondt ut.
God bedring Moxa!
Lignende tråder
-
Hva er "funksjonelle" sykdommer?
Av Mod i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelserSvar: 7Siste melding: 08-10-13, 10:19 -
Stoffskifte og andre sykdommer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 03-02-09, 21:43 -
Autoimmune sykdommer
Av Mari82 i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 4Siste melding: 13-03-08, 16:05 -
De mest uforklarlige sykdommer
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 10-04-07, 23:38 -
Stadig tilbakevendende infeksjoner/betennelser
Av ella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 21-04-05, 21:43
Svar med sitat

Bokmerker