Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
25-01-10, 22:03 #5
Sv: Ikke noe å legge om kosten sa legen
Jeg kan godt forstå dig og jeg kan godt forstå at du gerne så din læges udsagn bekræftet, men din læge har desværre uret. Goitrogene fødevarer har en negativ, biologisk, langtids indflydelse på syge skjoldbruskkirtler, de trigger antistoffer frem, og de medvirker til dannelse af knuder i skjoldbruskkirtlen.
Det er ikke spørgsmål om at debattere holdninger, fordi det handler ikke om holdninger, men om "egenskaber". Lige som lægemidlerne "virker", "virker" også visse fødevarer pga. de kemiske stoffer de indeholder. Goitrogene fødevarer indeholder stoffer, der enten direkte eller omdannet i kroppen, påvirker negativt skjoldbruskkirtlens funktioner.
F.eks. i de verdens egne hvor hirse er en af hovedfødevarer, er hypothyreose meget mere udbredt end hvor hirse ikke dyrkes i samme omfang. Eller patienter med autoimmune sygdomme, ikke kun i skjoldbruskkirtlen men også i andre organer eller led - deres antistoffer falder drastisk når de lægger om til glutenfri kost. Det sker ikke fordi glutenfrit helbreder. Det sker fordi gluten trigger immunsystemet til overreaktion. Når man fjerner gluten fra kosten, falder kroppens over-autoimmunitet. Man bliver ikke helbredt, men alligevel får man det bedre, fordi kroppens immunsystem holdes i ro af fraværet (i kosten) af det antistof-triggende gluten.
Det er to eksempler af mange.
Din læge har desværre uret.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Vært hos legen,hva nå tro?
Av Ingvild i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 26-01-10, 09:14 -
Da har jeg vært hos legen
Av i forumet Høyt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 16-07-07, 13:47 -
Vært hos legen i dag! Stoffskifte / binyrer
Av tomat i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 10-02-07, 04:12

Svar med sitat
Bokmerker