Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
-
25-01-10, 18:15 #1
Ikke noe å legge om kosten sa legen
Så nevnte jeg for legen dette med kosthold, og han sa at han ikke visste så mye om det, men at han ikke trodde så mye på at det gikk ann å forebygge utviklingen ved hjelp av kosthold.Og at det ikke var noe poeng å legge om kosten.
Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
25-01-10, 18:33 #2
Sv: Ikke noe å legge om kosten sa legen
Sukk. Leger av og til altså....Husk at de ikke lærer noe som helst om kosthold i medisinstudiet.
Sjekk ut siden til Kostreform sånn til å begynne med http://kostreform.no/
Anbefaler også boken "Kjernesunn familie". Billig og genial investering.
Begynn med å kutte ut sukker, gjør, soya, melk og gluten. Funker for de fleste. Vær streng, det er egentlig ganske enkelt så lenge du klarer å finne erstatninger for pasta, ris, brød osv.
Mange opplever at dersom de skifter fra Levaxin til Erfa Thyroid går antistoffene ned til under normalen. Jeg hadde antistoffer på over 1100 de gikk ned til under 35 etter ganske kort tid på Armour Thyroid. Men nå er jo Erfa det eneste man får tak i. Men for all del, det er minst like bra.
Sjekk med blodprøver alle vitaminer og mineraler og se om du mangler noe - og behandle mangler deretter
-
25-01-10, 18:52 #3
Det handler ikke om at "behandle" stofskiftesygdom med hokus-pokus-kostomlægning. Lægen har misforstået eller har I begge misforstået hvilken rolle kosten spiller inden eller under sygdommens udbrud. Det er simpelt nok: nogle fødevarer øger effekten af sygdomme i skjoldbruskkirtlen, andre fødevarer er neutrale. Mig bekendt findes der ikke fødevarer, der helbreder stofskiftesygdom.
Klik på goitrogens og se hvad det i virkeligheden handler om. Goitrogene fødevarer indeholder stoffer, der enten undertrykker skjoldbruskkirtlens hormon-funktion, og/eller stimulerer udvikling af knuder i skjoldbruskkirtlen (hvis man har anlæg herfor i forvejen. Det har de fleste med sygdom i thyreoidea). God bedring.
Søgeord: "goitrogen" (ca. 70.000 træf), "goitrogens foods" (ca. 1500 træf), "thyroid goitrogens" (ca. 500 træf), "goitrogens thyroid" (ca. 1000 træf)
Videnskabeligt litteratur: søg på http://scholar.google.com/• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-01-10, 20:39 #4
Hei,
det jeg tror legen mente, med at man ikke blir frisk av stoffskifteproblemer ved å legge om kostholdet, var mer det at han ikke trodde det ville ha så STOR innvirkning på sykdommen. Og at det var lurt å tenke seg om før en gjorde STORE endringer i kostholdet som feks. å kutte ned på karbohydrater, da det kanskje ville smake mer enn det gagnet.Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
25-01-10, 22:03 #5
Jeg kan godt forstå dig og jeg kan godt forstå at du gerne så din læges udsagn bekræftet, men din læge har desværre uret. Goitrogene fødevarer har en negativ, biologisk, langtids indflydelse på syge skjoldbruskkirtler, de trigger antistoffer frem, og de medvirker til dannelse af knuder i skjoldbruskkirtlen.
Det er ikke spørgsmål om at debattere holdninger, fordi det handler ikke om holdninger, men om "egenskaber". Lige som lægemidlerne "virker", "virker" også visse fødevarer pga. de kemiske stoffer de indeholder. Goitrogene fødevarer indeholder stoffer, der enten direkte eller omdannet i kroppen, påvirker negativt skjoldbruskkirtlens funktioner.
F.eks. i de verdens egne hvor hirse er en af hovedfødevarer, er hypothyreose meget mere udbredt end hvor hirse ikke dyrkes i samme omfang. Eller patienter med autoimmune sygdomme, ikke kun i skjoldbruskkirtlen men også i andre organer eller led - deres antistoffer falder drastisk når de lægger om til glutenfri kost. Det sker ikke fordi glutenfrit helbreder. Det sker fordi gluten trigger immunsystemet til overreaktion. Når man fjerner gluten fra kosten, falder kroppens over-autoimmunitet. Man bliver ikke helbredt, men alligevel får man det bedre, fordi kroppens immunsystem holdes i ro af fraværet (i kosten) af det antistof-triggende gluten.
Det er to eksempler af mange.
Din læge har desværre uret.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-01-10, 23:29 #6
Man har åpenbart glemt sin ed ?
Hipokrates sier jo "Din mat skal være din medisin, og din medisin skal være din mat".
Det er gammelt, og kan være foreldet - greitt nok, men da kan man slutte å sverge troskap til en ånd man ikke tror på lenger ?
Det låter kanskje bedre med "Din mat skal være syntetisk, og din medisin likeså" ?
Iallfall mer ærlig og nært til dagens legepraksis.
Det er jo helt klart at maten du spiser påvirker deg.
At leger idag ikke har diettiske kunnskaper kan man ikke feie bort med flås.
Diettik-studiet er idag svært ettertaktet, og med rette.
Et eksempel er at rett diett helbreder autisme og forbedrer livskvalitet i mange liv.
Stoffskiftet foregår ikke i kjertelen, det foregår i hver eneste celle i kroppen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-01-10, 04:44 #7
Du får sagt det n' finn
Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...
-
26-01-10, 07:04 #8
Det er desverre ikke annet å vente Ingvild, legene kan ikke så veldig mye om verken stoffskiftet eller kosthold - i hvertfall ikke det fleste.
Man må nesten ta seg tid til å sette seg ordentlig inn i ting selv også ta en beslutning på det grunnlaget isteden.
Også har man jo egentlig ikke så mye å tape heller, føler man seg mye bedre så er det jo bare å fortsette og omvendt.
For å få til store forandringer så må det ofte store endringer til!
Smake mer enn det gagnet... Det spørs jo litt hvordan man synes det smaker da
Legen min er også skeptisk mot sånt, men noe han ikke kunne overse var resultatene som vistes på prøvene. Som jeg har sagt her før, når jeg gikk over til lavkarbokosthold kunne jeg halvere levaxindosen min og kolesterolet gikk ned. Det er noe med at for meg så enten øker lavkarbomat stoffskiftet eller så er det slik at høykatbomaten jeg spiste før bremset det. Uansett, det gjør en merkbar forskjell i forhold til energinivået etc.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
26-01-10, 10:17 #9
Kan være det Troj - hadde kjeften min sitti på en gris, hadde ikke flesket vært etanes
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-01-10, 16:36 #10
Hvis man spiser for mye karbohydrater og er mer eller mindre insulinresistent, da virker ikke stoffskfitehromonene bra.
Det var en her, var det her? som gikk til en spesialist som hadde greie på det, han drev med diabetes men forklarte at det hadde med stoffskiftet å gjøre, og foreskrev noen tabletter som hjalp på det. Husker ikke helt den tråden.
En annen sak er at pasienter som går til 4M-klinikken får en streng diett og mange med lavt stoffskifte går dit, og det er flere som måtte slutte med levaxin siden de ble hyper på riktig kosthold. det er lavkarbo og omega-3 og antioxidanter osv og ernøringsekspert og lege som selv er hypo.
Lignende tråder
-
Vært hos legen,hva nå tro?
Av Ingvild i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 26-01-10, 09:14 -
Da har jeg vært hos legen
Av i forumet Høyt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 16-07-07, 13:47 -
Vært hos legen i dag! Stoffskifte / binyrer
Av tomat i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 10-02-07, 04:12
Svar med sitat

Bokmerker