Fra tråden: Ny på forumet med nylig diagnostisert lavt stoffskifte :
Sitat Opprinnelig skrevet av Halla Vis post
Min fastlege visste ikke engang om at noe het tilskudd av T3, heller ikke den nyutdannede turnuskandidaten, som forøvrig er helt topp!! Men hva lærer de egentlig på doktorskolen om stoffskifte??
Jeg ved ikke hvad de lærer på universiteterne i Norge. I Danmark fylder "læren om skjoldbruskkirtel" mellem 8 og 11 forelæsningstimer under hele lægeuddannelsen!

Jeg så en bog liggende hos min læge en gang. Bogens titel er Endokrinologi Basisbog af speciallæge Klaus Johansen. Bogen er en lille størrelse i A5-format og fylder 230 sider. Afsnitterne om thyreoidea og tilstande i thyreoidea fylder 30 sider, ikke særlig tæt fyldt med tekst og... 90% af, hvad der står beskrevet i denne bog har jeg allerede haft indgående kendskab til, længe inden denne bog var udgivet. Faktisk er det meste jeg kender til om thyreoidea og tilstande i thyreoidea, på baggrund af verdens vidensbaser om emnet - end ikke periferisk nævnt i den bog.

Nu står bogen på hylderne hos praktiserende læger, der slår op i den, når de skal behandle vores stiofskiftesygdomme.