Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
22-01-10, 14:10 #9
Sv: Hvordan kan vi få innflytelse på pensum i legeutdanningen?
Fra tråden: Ny på forumet med nylig diagnostisert lavt stoffskifte :
Jeg ved ikke hvad de lærer på universiteterne i Norge. I Danmark fylder "læren om skjoldbruskkirtel" mellem 8 og 11 forelæsningstimer under hele lægeuddannelsen!
Jeg så en bog liggende hos min læge en gang. Bogens titel er Endokrinologi Basisbog af speciallæge Klaus Johansen. Bogen er en lille størrelse i A5-format og fylder 230 sider. Afsnitterne om thyreoidea og tilstande i thyreoidea fylder 30 sider, ikke særlig tæt fyldt med tekst og... 90% af, hvad der står beskrevet i denne bog har jeg allerede haft indgående kendskab til, længe inden denne bog var udgivet. Faktisk er det meste jeg kender til om thyreoidea og tilstande i thyreoidea, på baggrund af verdens vidensbaser om emnet - end ikke periferisk nævnt i den bog.
Nu står bogen på hylderne hos praktiserende læger, der slår op i den, når de skal behandle vores stiofskiftesygdomme.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 2Siste melding: 21-03-13, 11:55 -
Hvordan får jeg T3 op?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 15-12-07, 20:44 -
Hvordan kan man bli trygg på mat?
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 68Siste melding: 07-12-06, 17:44

Svar med sitat

Bokmerker