Hei! Så bra at det finnes et forum hvor man kan snakke sammen om dette.

Hilde heter jeg, og jeg er 20 år. Utpå høsten 09 begynte energinivået mitt å bli lavere og lavere, jeg er student og jeg prøvde å lese pensum men det gikk ikke så bra. Dårlig konsentrasjon og hukommelse. Jeg måtte avlyse eksamenene, og nå tar jeg ett emne, exphil.

Jeg trodde først jeg hadde ME, mest fordi jeg har en venn som har det og symptomene var ganske like.I desember fikk jeg vite, etter å ha tatt en haug med prøver for f.eks stoffskifte, cøliaki, vitaminmangel osv, at jeg hadde normale prøver på alt untatt stoffskifte(har tatt prøver før som har vært normale). Jeg fikk et brev posten av legen, med noen ark med info kalt "sykelig lavt stoffskifte" som hun ville jeg skulle lese.
Jeg dro så til legen og fikk vite at jeg ikke hadde autoimmun sykdom. Hun forklarte deretter om hypofysen og hypotalamus og hvordan den kunne være feil i "signalanlegget".
Hun sa at det var latent, og at det var et spørsmål om tid. Hun sa at det var omstridt om dette skulle behandles, men hun valgte å sette meg på levaxin( 50 mikrogram daglig) i 8 uker

Jeg startet med dette den 16.des og jeg kan ikke si jeg merker noen bedring. Den dosen er vel veldig lav? Går det an å føle seg ca "normal" med denne sykdommen? Blir litt bekymret. Jeg jobber også i matbutikk 1x8 timer hver uke, og det kan være ganske hardt for meg. Håper virkelig det går ann å få tilbake energien som gjør at kroppen og hjernen fungerer igjen.

Jeg skal ta MR den 10.feb.

Jeg har ikke de eksakte verdiene på alle disse tingene dere snakker om, men det kan jeg vel ringe å spørre om?

Og hva er dette armour, og hvem hjelper det for?

Oppmuntring og råd settes pris på.

Og jeg beklager det lille essayet jeg laget her.

PS: synger i kirkekor, og stemmen min vil liksom ikke synge det den kunn før. Jeg vet ikke om dette er fordi jeg ikke har vært på korøvelse på lenge, eller om det er noe galt i halsen. Legen kjente på halsen min, og fant ikke noe feil. Men jeg får av og til en "stram t-skorte"-følelse-