Side 5 av 5 Først 12345
Viser søkeresultater 41 til 46 av 46
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Lavt stoffskifte - hva nå?

Hei Qa

Jeg opplevde det samme som deg ved oppstart av Levaxin, vekten økte gradvis. Den første tiden var det sårt tiltrengte kilo, da jeg hadde hatt høyt stoffskifte og hadde gått ned mye. Men det bare fortsatte...

Jeg har aldri behøvd å telle kalorier, da jeg antagelig alltid har hatt høy forbrenning. Jeg har i grunnen aldri hatt spesielt stor matlyst og heller spist sjelden enn ofte. Og innslag av sukker i hverdagskosten har jeg heller ikke behøvd å tenke på. Når sånn ca 25 kilo hadde plassert seg rundt omkring forstod jeg at det måtte endringer til. Det som har fungert for meg, i tillegg til at stoffskiftet selvfølgelig har falt litt mer på plass er mindre sukker i hverdagen og spise oftere. Jeg har nå ligget stabilt på vekten jeg hadde før høyt stoffskifte i flere år. Jeg bruker fortsatt Levaxin.

Å stabilisere et stoffskifte tar tid og i den tiden det tar ville jeg passet meg for sukker og spist hyppige, små måltider for å holde forbrenningen jevn. Orker du litt moderat aktivitet er det selvsagt med på å hjelpe til, men dessverre kan vi mangle overskudd til det i perioder.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Ja det med vann etc er noe nytt,
    her om dagen oppdaget jeg at jeg hadde på meg sokkene lenge etter at jeg hadde tatt dem av,
    og alt av ringer er for lite,
    har ikke hatt lyst til å blokke dem ut endada jeg håper at jeg kansje etter hvert kan komme tilbake til en mer normal størrelse.

Er det noen som har erfaring med om man blir varmere etterhvert når man får verdiene mer på sin plass?
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Å stabilisere et stoffskifte tar tid og i den tiden det tar ville jeg passet meg for sukker og spist hyppige, små måltider for å holde forbrenningen jevn. Orker du litt moderat aktivitet er det selvsagt med på å hjelpe til, men dessverre kan vi mangle overskudd til det i perioder.
    Den største utfordringen i forhold til hyppige måltider er jo det at man jo ikke har lyst på mat. Lurte på om jeg skulle gjøre som da jeg var gravid for en del år tilbake og ha helt enkel hjemmelaget pizza i fryseren og varme småbiter for å få spsist jevnt, og så kan sunnere og bedre mat brukes når man etterhvert får lyst på mat. For når man ikke får i seg mat er det lettere å ty til søtt. I hvertfall jeg.

Det som også er underlig er at når jeg først har lyst på noe nå, så er det ofte kjøtt og salt og ikke så mye søtt slik det alltid var før. Så det er ting som endrer seg på en måte.

For tida er min aktivitet å hente barn (går kun 5 min. til og fra bilen) og av og til og handler og har lunsj med ei vennine. Turene er blitt sjeldent om dagen. Sofaen derimot, vi får et stadig tettere forhold. Jeg trodde liksom alt skulle bli så bra, og så ender jeg opp med at alt blir motsatt. Men heldigvis, så tror jeg jo bare at dette er en overgang og at dette skal bli mye bedre etterhvert.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Qa, det er virkelgi ikke så dumt. Karbohydrater er det eneste som virkelig stimulerer apetitten og gjør at folk spiser mer, har sett studier på det. Og pizza er ikke så galt hvis du lager det med litt sunnere mel, plenty av tomater, kjøtt, og snadder og spiser en salat eller noe til. Prøver, ihvertfall. Men er og snakk om å ha lettlaget mat når man ikke har energi til å streve så mye med det.

En ting du ihvertfall må gi slipp på en gang for alle: Dårlig samvittighet!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    En ting du ihvertfall må gi slipp på en gang for alle: Dårlig samvittighet!
    Fikk beskjed av sønnen min i går om at jeg var lat. Så kanskje på tide å fortelle han bitte litt snart.

Eneste jeg har veldigdårlig samvittighet ovenfor er samboer som virkelig gjør mye. Kommer hjem fra jobb og så lager han middag. Gjør mest lekser med ungene og når de skal på badet, så ligger jeg og sover eller halvsover på sofaen.

Men etterhvert skal jeg få gitt han litt tilbake. Men han er litt oppgitt over meg for tida tror jeg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Har lest igjennom denne tråden og andre tråder jeg har her inne, og jeg kan definitivt si at jeg er bedre. Det er godt å se. Faktisk er jeg på vei til å bli "dårligere" igjen, men jeg er langt fra så langt nede som jeg var for et par måneder siden.

Det var egentlig veldig godt å lese igjennom alle disse tingene også. Godt å se enda tydligere de seirene en har. Den sørste seieren er at jeg har kapasitet til å gjøre mer med barna mine. Fortsatt langt fra "bra nok", men jo det er mye bedre. Jeg gjør lekser med dem igjen.

Så selv om jeg nå er i ferd med å bli mer et "sofadyr" igjen (ligger for mye på sofaen), og selv om jeg verker mer i kroppen en jeg gjore for 2-3 uker siden, så er det jo bedre enn det var. Og selv om jeg ikke har gått ned ett gram, så har jeg jo ikke gått opp noen heller.

Joda jeg er slakt innen barneTV, men så lenge man klarer å gjøre mer ting slik at man ikke er totalt håpløst og udugelig så er jo det bra.

Ville bare legge inn litt positivt her inne også, ikke bare når det er ting som ikke er bra.

Side 5 av 5 Først 12345

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn