Hei Qa

Jeg opplevde det samme som deg ved oppstart av Levaxin, vekten økte gradvis. Den første tiden var det sårt tiltrengte kilo, da jeg hadde hatt høyt stoffskifte og hadde gått ned mye. Men det bare fortsatte...

Jeg har aldri behøvd å telle kalorier, da jeg antagelig alltid har hatt høy forbrenning. Jeg har i grunnen aldri hatt spesielt stor matlyst og heller spist sjelden enn ofte. Og innslag av sukker i hverdagskosten har jeg heller ikke behøvd å tenke på. Når sånn ca 25 kilo hadde plassert seg rundt omkring forstod jeg at det måtte endringer til. Det som har fungert for meg, i tillegg til at stoffskiftet selvfølgelig har falt litt mer på plass er mindre sukker i hverdagen og spise oftere. Jeg har nå ligget stabilt på vekten jeg hadde før høyt stoffskifte i flere år. Jeg bruker fortsatt Levaxin.

Å stabilisere et stoffskifte tar tid og i den tiden det tar ville jeg passet meg for sukker og spist hyppige, små måltider for å holde forbrenningen jevn. Orker du litt moderat aktivitet er det selvsagt med på å hjelpe til, men dessverre kan vi mangle overskudd til det i perioder.