Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Vel - regnestykker kan nok fungere på de som har et stoffskifte som fungerer.
Da kan man legge til grunn alle de forutsettninger som er grunnleggende for energiregnestykket.

Så er det ikke hvis man har stoffskiftesykdom.
De som behandles for dette, har varierende grad av nytte av behandlingen.
Behandlerapparatet hevder selv at de fleste har god nytte av den vedtatte behandling - uten å spesifisere tall.
Jeg fikk selv et svar på et direkte spørsmål på at 10-12% ikke var vellykket.
(i mine ord - var mislykket !)

Jeg mener jo det er mange fler.
Noen har det fint i starten av behandlingsperioden, men får problemer etter en tid. De reddes heldigvis av å hoppe av Levaxin og over på et av Tyroidene.
Og da kunne de jo ha vært spart for år med symptomer.
Det blåsen man i og soler seg heller i 88% vellykkethet !

Men over til mitt anliggende.
Det er at dette regnestykket kan du ikke gjøre gjeldende for oss Ingvild.
Da jeg gikk på Levaxin og vekten økte tross over 1000 årlige treningstimer ville jeg gjøre noe, og dro på hytta i 3 uker, løp i fjellet 2-3 timer hver dag og levde på under 1000kCal/dag. Sunn mat.
Og når jeg kom hjem sto vekta på det samme - den gang ca + 12kg.

Noen år senere gikk jeg over på Armour og var da +18. Da tok det 3mnd før de 12kg var borte, og etter et år var jeg nede.

Vektproblemer i forbindelse med hypothyreose er etter min erfaring helt ute av tankebildet i behandlermiljøet.
Og da kan de jo ikke ha forstått så mye av hva hypothyreose gjør med en.
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er ivertfall ett bevis på at det faktisk er mulig å gå ned i vekt, på Greteroede selv med lavt stoffskifte! Jeg har gått ned 10 kg på ca 8 mnd, utelukkende på Greteroede, med lavt stoffskifte. Men jeg tror at noe av kluet er å spise nok for å holde oppe forbrenningen og en måvære tolvmodig, for klart jeg ogsåharmøtt motbakker og stillstand underveis...

Om det ikke funker for noen, blir det ivertfall galt å si at det ikke funker overhodet, for på noen funker det ivertfall. Det bør ivertfall gjelde de som er under behandling (at det funkerfor de).

Jeg tror også at riktig mat, sunn mat, hvor en spiser nok er med på å gjøre så stoffskiftet opprettholdes og en ikke får for lavt stoffskifte. Ergo en kan spise seg til et bedre stoffskifte. :=)

N`Finn, å slanke seg på 1000 kcal per dag, med så mye trim, selv med sunn mat, tror jeg ikke er noen god ide. Du som er mann også, det er altfor lite mat! Ikke rart vekta sto stille, kroppen vil kjempe mot et så lavt kcal inntak og holde på alt du har av energi og skru ned forbrenningen! Har prøvet å spise så lite jeg også, men da stoppet forbrenningen min helt opp, og det var mens jeg hadde lavt stoffskifte! Legen min sa også at det ikke var bra å få i seg så lite som 1000 per dag, når en har problemer med stoffskiftet!