Viser søkeresultater 21 til 26 av 26
-
14-03-09, 16:41 #21Hildemor Gjest
Sv: Lavt stoffskifte og slanking?
Ja Yvette vi er ulike og ulike ting fungerer for oss. Så fint at du har funnet noe som fungerer for deg
Jeg er litt småmisunnelig på de harde treningsøktene dine da - jeg elsker å bli ordentlig svett. Det høres kanskje merkelig ut for noen, men sikkert ikke for deg
Men tillater kroppen min meg å fortsette i et godt spor vil det bli mer høyintensitet her også etter hvert. Jeg svetter jo jeg også, men garantert av mindre aktivitet enn det høres ut som du bedriver. Jeg tar av meg hatten for deg, vel det får bli lua - da jeg ikke har hatt hehe. Stå på!
-
14-03-09, 16:51 #22
Takk Hildemor
Men det er ikke så mye å ta av seg hatten for. Jeg er bare så heldig at jeg har fungert treningsmessig både med ubehandlet hypothyreose og etter medisinering. Når det er sagt, må jeg si at ved oppstart av Levaxin var jeg noe skjelven en tid fremover, og da var det ikke så lett. Men jeg var instruktør i step/aerobic, så det var bare å bite tennene sammen. Aktet ikke å gi meg! Og det betyr vel i praksis at jeg ikke var så syk...? Ellers ville jeg jo ikke klart det. Nå er alt så mye bedre på Westhroid.
Nettopp hoppet av spinningsykkelen på altanen etter nesten 2 timer under sol fra skyfri knallblå himmel. Fabelaktig! Anbefales om man har muligheten!
Lykke til med opplegget ditt Hildemor!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
14-03-09, 17:07 #23Hildemor Gjest
Fantastisk! Hørtes utrolig deilig ut. Jeg skal ta det igjen hehe, jeg har en 7-timers biltur foran meg i natt - så jeg får konsentrere meg om pakking etterhvert
Ting tar tid her, litt lowslow i dag.
Du har sikkert hatt ditt å stri med Yvette. En del ting kan vi imidlertid trosse og det har du tydelig klart. Det eneste som betyr noe i bunn og grunn er at du har gjort det som har føltes riktig for deg. Jeg har dager jeg kan presse meg og dager det ikke går. Jeg kjenner stoooor forskjell på det. Men i de fleste tilfeller klarer jeg å ta på meg et par gode sko og gå noen kilometer og da er jeg straks en annen
På et merkelig vis takler man bedre selv dårlige dager etter en luftetur....
-
16-01-10, 20:29 #24
-
17-01-10, 09:06 #25
Sv: slanking å lavt stoffkifte
Hei

Jeg tok av meg 6 kg (som var målet mitt) ved å nesten kutte ut hvitt brød og jeg bruker villris og fulkornspasta istedenfor vanlig ris og pasta. Spiser mindre poterer og mer grønnsaker, kjøtt og fisk spiser jeg som normalt. I tillegg så spiser jeg godteri kun på lørdager. Til frokost spiser jeg Fedon sin musliblanding sammen med activia youghurt (veldig mettende), har med meg salat eller rugsprø og sunne pålegg på jobben i tillegg til masse frukt som jeg småspiser i løpet av dagen (har egentlig aldri vært noe særlig glad i brød). Føler meg lett i kroppen av denne maten. Trener ett par ganger i uka og går småturer med hunden min. Dette funker for meg
Lavkarbo trenger ikke å være ensformig altså, det er bare å forsøke å lese på pakken og finne de varene som inneholder minst karbo og så kan man selvfølgelig skeie ut av og til, det gjør i hvertfall jeg
Lykke til, det er mulig.
-
21-01-10, 21:29 #26
Sv: slanking å lavt stoffkifte
Jeg slanket meg drøyt 30 kg ved hjelp av først lavkalori og oppstart av trening. Siden gikk jeg over på Ketolyse med godt resultat. Har nå en BMI på 25 og har holdt vekten stabilt (varierer innen 1-2kg) i litt over 1 år ved hjelp av lavkarbo (<72gr karbo) daglig. Spiste etter ketolyse tidligere. Mye rart blir sagt om lavkarbo, men jeg har aldri spist så mye og variert med grønsaker som etter at jeg begynte å spise lavkarbo/ketogent. Det er gode mengder en kan spise så lenge en velger riktig

Eneste som har vært litt irriterendes er at etter jeg slanket meg og har begynt å trene en hel del har stoffskiftet vært helt på tur. Gikk fra å være godt dosert til å øke og slite med å finne den riktige dosen med Levaxin. Selv om jeg har fått FT4 på 26, ligger TSH på ca 1,5, T3 rett under 4 og kroppen sender konstant signaler på lavt stoffskifte - det jeg kaller kjernekald (kulden ligger som en iskjerne i kroppen, tørr hud, vann i kroppen, håravfall og konstant uopplagt.
Lurer på om treningsmengden gjør at jeg trenger med Levaxin (tar nå 225x5 og 150x2 i uken) eller om jeg trenger tilførsel av T3?
Uansett er det deilig å ha tatt av over 30 kg og holde vekten. Herlig å kunne bruke klær fra vanlige butikker å ha et kjempeutvalg etter å ha måttet ta det som passet i str 50-52
Svar med sitat

Bokmerker