Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
-
19-02-08, 11:33 #1
Bruker
- Medlem siden
- Jul 2007
- Sted
- vest agder
- Meldinger
- 9
slanking å lavt stoffkifte
Heizann.
Jeg lurer veldig på om noen har erfaring med slanking å lavt stoffskifte.
Pga en operasjon jeg hadde for et par år siden har jeg gått opp endel å har enda ikke fått dem vekk.Skulle så gjerne kommet meg inn i de klærna jeg gikk i før.Har måttet gå opp 1 størrelse i klær å jeg hater det.
Jeg så oxo et innlegg her om mens å lavt stoffskifte.jeg har motsatt problem.
De siste tiden har jeg hatt mensen veldig ofte.Nå siste gangen hadde jeg den i 14 dager.
Jeg orker ikke ha det sånn lenger.
Kan det ha noe med stoffskifte å gjør eller er det noe annet?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
19-02-08, 12:09 #2
Hei- kan svare deg på det med "mensen". Blødningsforstyrrelser er jo et av de proplema som følger lavt stoffskifte. Personlig hadde jeg STERKE blødninger som varte opp mot 10-12-14 dager; så var det kun en uke fri, og så var det på,n igjen(ikke unormalt i vår situasjon i følge gyn.)Dette er jo ikke så ok med tanke på ferritin vår heller, og,ja, slitsomt- smertefullt også...... Har du snakket med gyn, din? Er jo mulig med hormon her og, men så spørs det hvor lurt det er og... Når det gjelder vekt, virker det helt "umulig" å få rikka de kiloene.Selv etter år med med. nå, har iallfall ikke min forbrenning tatt ett gram ekstra, men så skal det sies at jeg ikke har hatt ork til å sette meg på en beinhard diett heller. Har ut i fra friske mennesker et normalt, sunt kosthold. Men ta av, nei!( Men jeg har vel tross alt vært heldig, for har de 5-6 kilo pluss, og det vet jeg kunne vært verre).
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
19-02-08, 12:14 #3
Glemte en ting, har du fått sjekka mht. muskelknuter ?!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
19-02-08, 12:53 #4
Hei.
Jeg slet med det samme som deg og for et halvt år siden fikk jeg fjernet livmorslimhinna. Og det her forandret livet mitt til det bedre!! Anbafales!
Når det gjelder kiloene så sliter jeg fortsatt med å ta av de jeg la på meg etter jeg ble syk. Men nå i det siste har jeg holdt meg til lavkarbo mat, samt spist mindre til hvert måltid. Dette har også en positiv effekt på meg.
Håper dette kan være til hjelp for deg også.
Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
19-02-08, 13:40 #5
Bruker
- Medlem siden
- Jul 2007
- Sted
- vest agder
- Meldinger
- 9
Tusen takk for svar
Jeg snakka med gynekologen min fro et års tid siden om dette.Var der til enn kontroll etter operasjonen jeg hadde.Fjerna en eggstokk med cyste på.Jeg spurte han fordi jeg trodde kanskje det kunne være pga operasjonen jeg var sånn.Men han fant ingenting galt.
Var oxo pga denne operasjonen jeg la på meg for jeg hadde jo ikke lov å gjør noenting på et par mnd.Ã… da kommer jo kiloene veldig fort på.
Jeg har ikke lyst til å gå på stenhard diett heller for da synes jeg at jeg legger så fort på meg igjen.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
19-02-08, 21:25 #6Hildemor Gjest
Heisann
Ja dette har jeg erfaring med. Jeg har gått ned 16 kilo på et år nå - og har lavt stoffskifte. Medisineres med Levaxin.
Så det er fullt mulig og gå ned i vekt igjen - men selvsagt vil det koste deg litt. Du må være villig til noen endringer her og der. Men de behøver ikke være dramatiske
I mitt tilfelle har det vært snakk om endring i kostholdet som følger: Hyppige måltider (med helt vanlig mat), jeg spiste nemlig for sjelden. Det øker jo ikke akkurat forbrenningen.
Sluttet helt med brus - drakk mye Cola - erstattet med vann (som jeg alltid har tilgjengelig i en drikkeflaske hvor enn jeg går). Ved behov for sukker, som jeg selvsagt fikk i en periode - tok jeg en liten bit mørk sjokolade og lot den smelte i munnen - og sukkerbehovet forsvant.
Jeg har heldigvis aldri vært glad i kjeks, kaker o.l - så det har det ikke vært noe problem og ligge unna.
Har jeg lyst på noe godt - som feks potetgull e.l tar jeg litt i en liten bolle - istedet for og og ha en stor skål stående fremme - hvor man da gjerne blir sittende og stappe i seg til det er tomt.
Mer frukt og grønt - her kan du spise nesten så mye du ønsker og det finnes utrolig mye godt
Trening var den vanskeligste biten og har gått litt i rykk og napp - da jeg har vært mye dårlig i perioder. Men jeg går turer, startet med 20-30 minutter og går i dag turer på en times tid i høyt tempo 4-5 dager i uken (høyt tempo betyr og bli varm). Her har jeg benyttet skritt-teller - som har motivert meg veldig i forhold til og se fremgang. Tempoet i starten var veldig rolig - da jeg hadde svært lite krefter og det viktigste var og komme i gang og la kroppen få tid til og tåle det.
Jeg føler ikke selv at jeg har mått slite så hardt for dette og Colaen var nok en av faktorene til mage kilo ned. Ellers spiser jeg helt vanlig mat, bare litt mindre til hvert måltid og oftere
Så litt bevissthet på hva man spiser og moderat aktivitet har faktisk vært nok til at mange kilo har forlatt meg
-
19-02-08, 21:37 #7
Bruker
- Medlem siden
- Jul 2007
- Sted
- vest agder
- Meldinger
- 9
takk for svar.
Det du sier er sånn som jeg er.Spiser to til 3 måltider om dagen.Ã… det er jo for lite.Så skal prøve som du sier å spise oftere.
Trening sliter jeg oxo veldig med.Liker å gå turer men pga en vond ankel så har jeg ikke gått turer på et år.Tør ikke for vet aldri om jeg kommer meg hjem igjen.Hehe.
takk for gode råd,de skal prøves ut.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
19-02-08, 21:54 #8
Heisann, jeg har tro på lavkarbo!
Har tatt av alle de kiloene jeg ville, spist mye og god mat,
er mett og ikke lysten på noe søtt! det er helt utrolig,
før satt jeg om kvelden og hadde lyst "på noe", men det er helt borte.
Jeg trener ikke, går bare tur med hunden, og har det helt flott!
Allergiene er bedre, magen er bedre osv.
Sjekk ut www.lavkarbo.no
og se hva jeg (og siriusen) snakker om
lykke til
-
19-02-08, 22:00 #9baremei Gjest
Flyttet denne til "Kosthold ved sykdom"
-
13-03-09, 09:37 #10
Lavt stoffskifte og slanking?
Noen som har vært igjennom det?
Meldte meg på Grete Roede kurs i Januar, gikk ned 4,5 kg på 4 uker.. men det var da stoffskiftet mitt "klikka"... det ble kjempe lavt!
Jeg hadde null energi, mistet matlysten, sleit med å komme meg opp om dagene og ble skikkelig uvel... Perfect timing ettersom jeg har ei lita tulle på 5 mnder hjemme sammen med meg!
De siste 4 ukene la jeg bare på meg... alt i alt så brukte jeg 1800 kr på et kurs der jeg kvitta meg med i underkant av 2 kg
Er det ingenting jeg kan gjøre? Å kutte ut karbohydrater er uaktuelt, har som mål å finne en kur jeg kan leve resten av livet med. En livsstilendring, ikke en slankekur som ender opp i jo-jo slanking.
Svar med sitat
Bokmerker