Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
16-01-10, 15:12 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Nå bruker jeg 4,25 grain Thyroid og 30 mg Cortef. Og får det bare bedre og bedre. Jeg føler stor takknemlighet for kroppens evne til å restituere seg, til å kjempe seg opp etter å ha blitt presset ned. Jeg takker forumet her spesielt, og internett generelt for at jeg er der jeg er i dag. Takk alle sammen, Finn, Anisa, Nora, Gunnda, Sjefen Sonja, Rufus, Pebbles, Carro og mange flere

I dag har jeg trent. Og tør litt mer for hver dag. Jeg har rodd 2000 meter! Ny rekord som kjennes godt. Og jeg er forsiktig: Roingen foregår slik: Middels motstand, jeg tar i skikkelig til pulsen er på 130, så tar jeg en del slappe tak til pulsen er nesten 100, så tar jeg skikkelig i igjen til jeg nærmer med 130 osv. Det er mange slappe muskler etter nesten null trening siden slutten av august. Armbøyning var nesten umulig til å begynne med. Så god form er ferskvare, det merker jeg.
Jeg tror jeg snart kan begynne å trene i gruppe igjen. Stå bakerst, gjøre alt langsommere enn de andre, ta flere pauser. Men være med og ha det moro! Det er litt kjedelig å stå og løft skrot alene. Vektene er også lettere enn før jeg ble syk. Alt foregår i langsom valsetakt med mange pauser og kontrollsjekk på pulsklokka. Jeg tror jeg sakte kan sette en ny grense for pulsen når jeg trener, med puls 140. Men skal kanskje snakke med legen om det, for sikkerhets skyld. Alle jeg treffer sier at jeg ser friskere ut. Og det er hyggelig å høre. Jeg jobber bittelitt, og det gjør godt. Energinivået er økende.
At jeg skulle bli så raskt mye bedre, det trodde jeg ikke da det var som verst i november. Så dette er en liten oppmuntring til dere som er redde for at dere kan ha mild binyrebarksvikt, det kan fort bli bedre!
Takk, Rufus
for info om billigere hydrokortson "Hydrocortisone". resepten er nå levert på apotek. Så nå blir det under halv pris av Cortef. Apotekeren fant forresten en annen type på nett som kostet over 500 kr glasset! Da spurte jeg om den var gullbelagt eller noe sånt. Utrolig at det samme virkestoffet kan ha så store prisforskjeller!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker