Viser søkeresultater 1 til 10 av 43
Hybrid View
-
15-01-10, 13:56 #1
Sv: Konkurranse om ett nytt navn
Hva med å bruke noen utsagn fra de du har intervjuet?
Eller noe om hva stoffsyke mennesker ønsker og trenger:
" Hør meg, tro på meg, hjelp meg - en utstilling om sykdom som ikke synes utenpå"
"jeg er ikke lat - jeg er syk"Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
19-01-10, 23:20 #2
Hei på deg Ruth
Jeg prøver igjen med et innspill til - da jeg skrev i en annen tråd og datt "Pandoras eske" ned
Jeg har sjekka bittelitt - det var jo pinlig hvis det var noe annet enn det jeg mente
..men det var gudskjelov ganske så greit, bortsett fra at det heter Pandoras krukke (ikke eske).
Og da kom jeg til å tenke på diktet / sangen "Blå krukke" som er en metafor for en gravid kvinnekropp..... trur eg
Vet ikke om det kan være noe å spinne videre på for deg:
http://74.125.77.132/search?q=cache:...&hl=no&ct=clnk
Klem fra
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
22-01-10, 17:30 #3
Jeg syns sommerfugleffekten var ett bra alternativ!
-
31-01-10, 23:15 #4
Ja, skjoldbruskkirtlen ligner en sommerfugl. Så langt så godt.
Men hvad sker der med sommerfuglen når den raske skjoldbruskkirtel bliver syg?
Da forvandler den smukke sommerfugl sig til en...
"mangehodet troll".

Turid Haave Bentsen skrev i gæstebogen til Audhild Løhre:
"Hypothyreose kan gjerne sammenlignes med et mangehodet troll.
En del grunnleggende symptomer former trollets kropp og er felles for de fleste med sykdommen.
Hodene er de mange symptomer som varierer og gir noe forskjellig utfall fra person til person."
Og det giver jeg hende ret i. En mangehovedet trold! Måske er "trolden" det rette budskab at gå ud med?
Hvem er bange for en sommerfugl?
Ingen.
Det er straks noget andet, hvis tyngdepunktet i projektet blev flyttet fra den blide sommerfugl og
over til den mangehovedet trold, hvor hypothyreosen har forvandlet den blide sommerfugl til et stygt monster?
Hvem er bange for hypothyreose-monstret?
Alle som ved besked.
Jamen, lad os så give alle andre den også....
beskjed!

Jeg tvivler, om vores blide påkaldelser og bønner om opmærksomhed på denne helvedes sygdom overhovedet kan lykkes, taget i betragtning at i dag rører hele samfundet på sig ved synet af et mishandlet dyr, men det rører ikke mange, når systemet eller sadisterne mishandler mennesker på det groveste.
Hvem gider bekymre sig om en sommerfugl? Derimod er det straks værre når et monster truer de magelige mennesker i sofaerne foran deres TV, når de får at vide, at det kan blive deres tur, som det blev vores!
Mon ikke det ville brage igennem til medierne og til samfundet, hvis vi udskifter Hypothyreose-monstrets hoveder med den danske sundhedsministers og den norske sundhedsministers hoveder tillige med hoveder af Lægeforeningernes formænd og sidst men ikke mindst - hoveder af de førende danske og norske endokrinologer!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-02-10, 00:31 #5
Enkelt og litt beskrivende burde vært bra,
når man da tar broderi foreningen som har fått slik oppslutning er jo ikke det så kunstnerisk men veldig beskrivende,
Trollete sommerfugl, helvetes sommerfugl, forræderisk sommerfugl,
splittet sommerfugl, trassen sommerfugl, sommerfugl til glede og besvær.
Sommerfugl bør være med da det er veldig betegnende syntes jeg.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
01-02-10, 17:59 #6
Sommerfugleffekten - eller "The Butterfly Effect" er jo brilliant, det illustrerer jo det hele. Stemmer på det!
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
01-02-10, 21:13 #7
Ja, det er både smukt og pænt... Lily

Men meningen er jo ikke at det skal pynte og være venligt. Meningen er, at det skulle gerne flytte publikum fra at være enten uvidende eller bagateliserende - til at være berørt, oprørt, forstående og parat til at gøre noget ved samfundets og lægernes opfattelse af denne lille, "nem at behandle" sygdom, som den lille pille om dagen nok skal klare....
Der er gode grunde til, at folk går med store faner til demonstrationer for eller mod noget vigtigt. Man går ikke med blomsterbuketter eller tilbyder knus og kram til modstandere. Fordi som det er nu - er alle dem, som ikke vil lave om principperne bag behandling for hypothyreose - vores modstandere.
De er modstandere fordi de mener ikke, at der er brug for bedre behandling for denne sygdom. Og vi overbeviser dem ikke om det modsatte ved at sende en fin, sart og smuk sommerfugl dem i møde. Som de i forvejen afslører mangel på empati og forståelse for os - risikerer den fine sommerfugl bare få et smæk med fluesmækker.... Og så er vi lige vidt.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Nytt tema ?
Av Hansen i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 11Siste melding: 14-04-10, 17:49 -
Hei, hei - nytt medlem
Av Marin Grense i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 15-04-08, 23:12 -
Nytt liv med Levaxin?
Av Gitte i forumet Lavt stoffskifteSvar: 23Siste melding: 23-03-08, 16:25 -
Nytt år, nye muligheter!!
Av Maia i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 08-01-07, 21:39 -
Uten armour thyroid, er hver dag en kamp
Av Marianne i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 1Siste melding: 04-01-07, 12:12

Svar med sitat

Bokmerker