Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Tråd: Om sykefravær
Threaded View
-
03-01-10, 03:36 #22
Sv: Om sykefravær
Jeg var syk fra jobben for flere år siden pga kyssesyken og plager som kom i ettertid av det. En dag måtte jeg ut å handle inn mat. Jeg var jo også mamma og hadde ikke bil. Så vi måtte ut med barnevogna å gå til byen. Mat MÅ man ha selv om man er syk. Så på vei til byen hilser en kollega og vinker til meg fra bilen. Jeg travet videre til kjøpesenteret og kom meg inn å fikk handlet bleier, mat og alt det vi trengte. Og samtidig måtte jeg kjøpe noen nye strømpebukser til lillegutt, for de vi hadde var blitt for små, og det var en periode det var veldig kaldt. Etter handleturen gjorde det vondt overalt, og jeg maktet ikke annet enn å sette meg ned i en kafeteria og kjøpe med noe sukkerholdig og en stor kaffe. DA kom hun kollegaen som vinket til meg fra bilen. JASSÅ... er du ute på shopping? Er ikke du sjuk da? Spurte hun meg på en nedsettende og hånlig måte. Jeg ble litt paff men svarte så sant var. Mat må man jo ha sa jeg. Og da la jeg merke til at hun tittet stygt på kaffen min og skjulte ned på HM posen med strømpebukser.. Jeg følte at jeg måtte forklare meg for å ikke bli anklaget for skulking. Men det ble jeg likevel. Hun trakk konklusjonen om at jeg slettes ikke var syk, og orket jeg slike handleturer kunne jeg like gjerne mannet meg opp til å gå på jobb

Øh.. når ble det bestemt at sykmeldte måtte sulte ihjel og la barna gå uten klær? Eller dekker sånne teite kollegaer utlegg til hjemkjøring av mat? Den handleturen var alt annet enn en tur til paradis. Og dagen etter ble jeg så syk så jeg måtte til lege igjen. Så jeg tror virkelig at noen folk der ute tror at om du ikke ligger dødsyk i sengen med alle gardiner trukket for, ja da kunne du like gjerne møtt opp på jobb.
(Skulle likt å se dem, den dagen de havner i samme situasjon på et eller annet vis.. men det er vel kanskje noe heeeeel annet det da...)

Svar med sitat
Bokmerker