Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 46
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Standard Sv: Lavt stoffskifte - hva nå?

Gode spørsmål,
    når jeg får varme og hovne hender og bein har jeg tatt det som et tegn på at kroppen begynner og fyre litt og at jeg er på rett vei,
    mye mulig jeg tror feil ,
    men har tenkt at de endene er ikke vant til å være varme så det er derfor de blubber litt,
    Når det gjelder vekten har den vært håpløs siden jeg begynte på medisiner,
    før klarte jeg å stabilisere litt sånn at jeg ikke eksploderte,
    nå er jeg oppblåst og blubbete hele tiden og er konstant forstoppet,

jeg er på opptrapping og styrer fremdeles med prøveresultater kontra hva som eksakt er feil i tillegg til lavt stoffskifte,
    så jeg prøver å være tålmodig.

Legen min har ikke sjekket t3 og det fikk jeg truet meg til sist,
    sjekket i dag men resultatene hadde ikke kommet enda,
    får vente til mandag,
    kan hende jeg trenger litt tillegg av noe som støtter t3 og at det da blir bedre,
    tar så lite prednisolon pr dag at tror ikke det har noen innvirkning på vekt ifht det man leser om kortison produkter, da skal man ta høye doser.

Formen varierer veldig,
    jeg merker også veldig godt de dagene det er kaldt ute,
    veldig støl,verken og lemster,
    jeg orker ikke verke unødvendig så jeg tar en 600mg ibux og en panodil,
    putter på 1/2-1 pinex forte de dagene det er verst.

men nå er jode fleste leddene mine opererte også, de er bedre enn de var men blir aldri 100%,
    Er vel utsatt for ledd problemer i utgangspunktet også, (gamel turnkropp)

Har inntrykk av at formen varierer veldig på de fleste selv om de har vært medisinert i mange år.
    Hadde vært ålreit om det var noen med lengre erfaring som kunne delt dette.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Tusen takk for at du svarer, og deler dine erfaringer! Det betyr veldig mye for meg.

Kjenner at litt av positiviteten min er borte i kveld, så det var veldig godt å høre litt andres erfaringer. Men i morgen er en ny dag og nye muligheter.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Sånn har jeg det også,
    det er en evig berg og dalbane,

når jeg har en dårlig dag truer jeg meg selv til en laaang varm dusj(hvilket betyr lunken for de andre i huset) og duller litt,
    fikser øyebryn,negler,føtter etc,
    badet er egentlig ganske ålreit da, med varme overalt,

så er det sofaen(hmmm) og prøver å ta tidlig kveld i håp om at neste dag blir bedre(og det gjør den som regel)
    De kveldene er jeg faktisk såpass at jeg hiver innpå 1/2 imovane i håp om en normal natts søvn, hender det funker.

Kjøpte ny temp i går, ligger konstant på 36,1 og 36,2
    ikkeno rart at det er kaldt,
    Har fått duntøfler av gubben,
    og investerte i ei skikkelig god dunpute til å ha i ryggen på sofaen og et deilig pelspledd,
    Senga er allerede full av dun av prima vare,
    det er det eneste som funker for alt annet blir klamt og det hjelper ikkeno å ha lett dyne mot nattesvette,
    den har ikkeno med at jeg er varm.

Er litt dunfrik og jeg da, eneste som blir ordentlig lissom.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Måtte smile litt her.

Jeg er havner nemlig veldig ofte i badekaret her. Eneste måten å få i seg varmen, pluss at det er deilig. Med et ukeblad. Ukeblad har korte historier, så de er ikke så stor forpliktelse som en bok føles i perioder.

I går la jeg meg faktisk tidligere enn jeg har gjort i det siste (sliter med søvn), og i går vurderte jeg faktisk å ta en 1/2 imovane, men sto over. Så jeg ser jeg ser jeg har en del til felles med deg i hva man gjør.

Og joda jeg bruker bare dunpute og dundyne også. Og i perioder med teppe under dyna også. Der er jeg nå for tida er det "teppetid".

Godt å se at det finnes andre som er som meg.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

ja jeg må innrømme at jeg liker å nyte det jeg kan og slite mer enn nødvendig er ikke meg,
    Jeg kjøpte temåmåler i går for moro skyld og har tatt tempen flere ganger i går og i dag og jeg kommer aldre over 36,1 selv om jeg har prøvd å måle etterat jeg tok en god varm lang dusj og etter at jeg har beveget meg også.

Etter den lange varme dusjen kom jeg ikke lenger en 35,6.

Er ikke noe rart det er kaldt hele tiden.

Ha et riktig fint nyttår!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Ikke rart du er kald da nei.

Godt nytt år til deg også!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av Pebles Vis post
    når jeg får varme og hovne hender og bein har jeg tatt det som et tegn på at kroppen begynner og fyre litt og at jeg er på rett vei,
    mye mulig jeg tror feil ,
    men har tenkt at de endene er ikke vant til å være varme så det er derfor de blubber litt,
    Nå har jeg faktisk fått litt mer varme hender og føtter jeg også, og da er det ikke så ekstremt ubehaglig som det det har vært før. Føles ikke like hovne som det de ble før når de ble varme heller, selv om de er hovne og stive nå også.

Har tenkt litt på det med å ha vært slik lenge og jeg har jo "alltid" vært sånn. Jeg har vært frysepinnen og andre har aldri skjønt at jeg ikke kunne bli varm igjen når jeg først var blitt kald i kroppen, og at jeg alltid hadde iskalde hender. Sånn tror jeg det har vært i hvertfall i 25 år, så da er det sannelig ikke rart at det er ubehagelig å prøve noe annet.

Ellers så må jeg si at det faktisk ikke føles noe bra for tida. Det er forferdelig å stå opp om morgenen, og jeg er veldig god til å ligge på sofaen. Og som vennina mi sier, vi gjør alle det vi er gode på.

Men det er mye jeg skulle gjort for litt bedre hjernekapasitet. Har faktisk vært litt klarere de siste par dagene, men det er kortvarig. Ellers føles selv små oppgaver slitsomme, så lenge de krever at jeg må tenke skikkelig. Jeg pleier å si jeg "har grøt i hodet".

Men det som irriterer meg mest er at jeg går opp 1 kg i uka. Sånn har jeg aldri vært tidligere. Så det er litt rart at det skulle bli sånn nå når medisinene liksom skulle gi forbedret forbrenning, ikke stikk motsatt.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Hei, flere har merket det samme, jeg også:
    vi går OPP i vekt etter å ha begynt med Levaxin.
    Det er ett eller annet som gjør at vi samler vann.
    Jeg har mer ødemer i dag enn før jeg begynte på medisin.
    Har ikke hørt en eneste medisinsk forklaring fra legestand på dette.
    Men vi er så mange med denne erfaringen at det er ikke "bløff"..bare fortvilelse!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Det er "godt" å høre at jeg ikke er alene om den opplevelsen i hvertfall. Men vil dette rette seg etterhvert?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Skulle gjerne ha håpet at det hjelper etterhvert, men ifølge de fleste uttalelser her på forumet skjer det ingen reduksjon før de har byttet til annen medisin.
    Lavkarbo diett osv er vel så bra det og jeg føler meg ikke så innmari oppblåst og stappet, men vekte merker jeg ikkeno til.

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn