Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
11-12-09, 18:45 #3
Sv: Wilsons kostsirkel (binyrene)
Ja, men det er jo ikke mig, der har fundet på det med fødevarer med højt jod indhold og den effekt de kan have på autoimmune thyreoideasygdom, vel? Når du skriver "i lange baner", jamen måske er her værd at stoppe op og vurdere, hvordan sygdommen udvikler sig. Jeg ved ikke så meget om det med jod og autoimmunitet, som n`Finn gør. Måske orker han kommentere?
Du ved, Delisa
- det er ikke meget anderledes end med f.eks. fødevarer man er allergisk over for. Man spiser dem ikke. Thyreoidea-sygdom derimod giver ikke anafylaktisk shock når man spiser jodholdig mad, men det betyder ikke, at det ikke er belastende på sigt. Jeg kender en Hashimoto-patient som blev helt vild med sushi (fisk men mest tang). Han spiste sushi morgen, middag og aften næsten. Han lært sig kunsten og rullede de mest bedårende små, pyntelige sushi-ruller. Det var bare så godt... lige til, efter nogen tid blev han værre. Og værre. Selv om han ellers var velreguleret før og havde en pæn restfunktion i skjoldbruskkirtlen, viste hans næste måling anti-tpo på over 2 tusinde og så.... holdt han op med at spise sushi. Det er altså sygdommen som bestemmer....
Men nu spiser du nok ikke tunfisk hele tiden, så hvis du bare er opmærksom også på de andre jod-kilder-i-maden, så det ikke i alt kommer for meget jod med maden, kan det nok lade sig gøre, at skeje ud af og til.
Jeg kan ikke lige huske... har du Hashimoto?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hypothyreose eller binyrene?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-11-09, 14:13 -
Hypothyreose, binyrene, cortisol
Av Mod i forumet Cortisol / ACTHSvar: 0Siste melding: 30-10-09, 22:51 -
Hypothyreose, binyrene, salt
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - SaltSvar: 1Siste melding: 16-10-09, 22:30 -
Kan binyrene være årsaken?
Av Carro i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 16-06-09, 11:17 -
Armour, magen, binyrene....?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 29-04-09, 14:10

Svar med sitat
Bokmerker