Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
10-12-09, 18:54 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Vigdis, du er heldig som har en lege som følger deg så godt opp. Har ikke lest om andre som har slik lege her inne på forumet. Og det er tydelig at du er et interessant tilfelle for han. Det er viktig! Min lege er nok av det distre slaget.. Glemmer å ringe når han skal etc. Må purres på noen ganger..
Ja det å jobbe har vært hardt, må jeg innrømme. Nå går det stort sett ganske greit, men det har vært kjempetungt. Men det har vært viktig for meg å jobbe da jeg lett føler meg nedtrykt ved å gå hjemme om dagene. Så lenge at jeg føler at jeg gjør en ok jobb og at jobbing ikke gjør meg verre, prioriterer jeg å få det til. For meg er det positivt, får tankene over på andre ting og gjør at jeg føler meg litt mer betydningsfull. Men jeg jobber nå på et sted der jeg har fått lagt forholdene ganske godt tilrette. Styrer arbeidoppgavene litt etter dagsform og får starte arbeidsdagen når det passer meg, er også skjermet for stress. Så uten tilrettelegging hadde det ikke gått så bra. Har en stillesittende jobb, skriver for det meste - og da kommer det godt med at hodet virker bedre.
Kan nevne at jeg har begynt med pregnenelon (25 mg) og naturlig progesteron-krem. Startet med begge i går. Var litt uskikkelig og begynte før legen gav meg ok. Har fortalt han at jeg har lyst til å begynne med det og gitt han utskrifter om produktene. Har ikke hørt mer fra han, så nå begynte jeg bare med det.
Er på 3,75 grain Thyroid nå. Jeg har kuttet ut levaxin helt, så doeøkningen gjort denne uka er veldig liten reelt sett.
Gunnda, jeg har dessverre ikke like bra effekt av salt lenger. De første nettene sov jeg godt, men deretter har jeg hatt lignende netter som før. Så jeg har tenkt at det bare var tilfeldig at jeg sov så godt da jeg begynte med det? Er sikker på at nattevåkingen for mitt vedkommende skyldes for høyt kortisol på natta. Kan salt hjelpe på det? Men jeg gir meg ikke, prøver det videre, og jeg kan kanskje prøve å ta mer. Ser at du tar det opptil to ganger. Er glad for at det virker for deg!
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker