Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Ja, etter årelang underdosering på kun Levaxin (til nye lesere: kroppen klarte ikke konverteringen fra T4 til til T3, dermed ble jeg underdosert, med masse symptomer og et ikke så bra liv) vet jeg jo ikke hvor det ideelle for meg er! Jeg gikk jo nesten rett fra Levaxin hel vetet til binyreproblematikk. Det jeg vet er: Jeg har det bedre og bedre. Omgivelsene mine ser en guts og energi som de ikke har sett på mange år. Og det er fordi jeg nå får en omfattende hormonbehandling. og Thyroid treffer jo der den skal.

Og tilbake til dylegen, som Finn refererte til, som HC bruker skal jeg jo ligge høyt med Thyroid, ser det ut til. Jeg føler meg ikke hyper på mine 4,75 grain!

Nei, jeg liker ikke at det ser ut til at alle skjæres over en kam på Balder. Jeg er i tenkeboksen angående Levaxin. Og om jeg begynner med Levaxin og kjenner ett eneste av de gamle symptomene, er det over over og ut med Levaxin.

Ja, Anisa, jeg ser jo at Nora og flere har det best på en miks av Levaxin og Thyroid. Så jeg mener det er grunn til å gi det en sjanse. Takk, begge to!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Ja, Anisa, jeg ser jo at Nora og flere har det best på en miks av Levaxin og Thyroid. Så jeg mener det er grunn til å gi det en sjanse. Takk, begge to!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Mitt DHEA forsøk etter noen dager, 25 mg dose å morgenen: jeg blir speedet. Jeg klarte ikke å lande på kvelden, var spill våken hele tiden, og fikk ikke sove på nettene. Så nå har jeg sluttet. Inntil videre. Jeg må sove! Og nå i det siste har jeg blitt rågod på å sove, det er en drøm for meg med eldgammel søvnløshetshistorie. Pillene er kapsler, så om jeg skal eksperimentere med en minidose, må jeg åpne, drysse ut mesteparten i et glass og håpe på å lukke dem igjen. Akkurat nå frister det lite å prøve igjen.

Nå satser jeg på trening som skal lage DHEA i følge det jeg har lest meg til. Var på min første vektløftingstime på et halvår, eller mer, i går. Så nå skal jeg trene det jeg orker fremover, og se om det gir økte verdier av DHEA. Uansett er formen stigende. Jeg orker mer, utholder mer, tåler mer av det meste. Når jeg får min hvilestund midt på dagen er jeg jeg klar for nye runder. Slik var jeg ikke for noen måneder siden. Det går rette veien. Og bedringen har gått så mye raskere enn jeg fryktet. Har lagt på meg fire kilo med alle denne inaktiviteten, fått tilbake de jeg mistet da jeg begynte på Armour, men de kiloene går nok av med mer aktivitet.

Blodsukkeret har stabilisert seg. Nå spiser jeg hver tredje time. Magen min var ikke glad i å få et juksemåltid etter to timer slik som Wilson mener er det optimale. Det endte alltid med at magen knurret og jeg spiste etter en time. Dermed ble det tre timer mellom, uansett hvordan jeg gjorde det. Så nå er det ca seks måltider hver dag, mot ni på det verste

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Det var da synd at du skulle bli så speeda. Jeg tenker jo også på å prøve. Konklusjonen for meg blir da kanskje å få svakere styrke. Kanskje prøve 10 mg først og så se.

Vektløfting hørtes veldig tøft ut

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Ja, Rufus, det er nok lurt å heller starte med lav dose DHEA
    Kunsten er å starte med lette vekter til å begynne med og holde på med det en stund. Men det kjennes, lette vekter tiltross, er støl!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

"Nå satser jeg på trening som skal lage DHEA i følge det jeg har lest meg til. Var på min første vektløftingstime på et halvår, eller mer, i går."

Øker styrketrening DHEA ?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

http://en.wikipedia.org/wiki/DHEA

"Regular exercise is known to increase DHEA production in the body.[31][32][33] Calorie restriction has also been shown to increase DHEA in primates.[34] Some theorize that the increase in endogenous DHEA brought about by calorie restriction is partially responsible for the longer life expectancy known to be associated with calorie restriction.[35]"

http://www.aeron.com/volume_3_number_4.htm

"You can increase hormone levels naturally with exercise. And, both exercise and hormone supplementation can yield many positive benefits. Nevertheless, it is important to your overall health to maintain balanced hormone levels that are appropriate for you. Your hormonal profile is highly individual."

http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=2935649 Mens denne motsier de ovenfor:

"Although behavior therapy in combination with exercise training was shown to lead to concomitant increases in DHEA-sulfate and physical activity, exercise training alone has no significant impact on DHEA-sulfate, thereby strengthening the suggested role of behavioral changes in modifying this hormone."

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Siste uka har jeg igjen testet ut DHEA etter legens råd. Jeg klarte å åpne ampullene, drysset ut ca 2/3 av innholdet, og lukke ampullene etterpå. Så nå har jeg tatt 7-9 mg DHEA hver dag. Det er en riktigere dose enn 25 mg som gjorde meg totalt hyper. Jeg har også begynt å trappe ned HC, siden legen mener jeg ikke bør ta mer enn 25 mg. Jeg har gått ned fra 32.5 til 30 mg. Det har gått helt greit. Jeg føler meg ikke dårligere enn tidligere. Tvert i mot! Jeg mistenker at tilskuddet av DHEA gjør at jeg kan både senke dosen med Thyroid og HC og fremdeles ha det strålende. Jeg skal svært langsomt forsøke å senke begge doser litt til og se om det går bra.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei Vigdis

Det var veldig fint å høre at det ser ut til å fungere med lavere dose DHEA! Og spesielt gledelig at du kan gå ned på hc og thyroid.
    Det er det jeg håper kan skje med meg. Jeg ligger veldig høyt. Er på 37,5 mg hc og 6 grain Thyroid. Økte for litt over en uke siden. Men nå skal det sies at jeg har blitt merkbart bedre med denne doseøkningen. Jeg har dager som er veldig fine og der jeg har svært få symptomer. Men det varierer jo alltid, så på dårlige dager er jeg ikke like kjekk.

Legen min er jo heller ikke så glad for at jeg ligger så høyt. Men da jeg økte dosen sist, følte jeg at jeg ikke hadde noe valg. Kroppen min "krevde" doseøkning. Kjenner symptomene godt, og får lindring med det samme jeg tar hc. (Har også målt temperaturen og funnet ganske stor variasjon.)

Sukk... søvnen er fortsatt et problem. Jeg antar at jeg får nok timer søvn tilsammen - ihvertfall nesten. Men jeg er våken flere timer hver natt. Må sove utover morgenen for å kompensere, men da er søvnkvaliteten ganske dårlig. Har nå forsøkt alle triks og råd unntatt sovemedisin. Men jeg tenker at jeg får bare vente til at binyrene stabiliserer seg mer, da vil forhåpentligvis søvnen falle på plass.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det er så fint å lese at du hele tiden blir bedre! Kanskje du skulle forsøke dagslyslampe for å bedre søvnkvaliteten, Rufus? Den må ha minst 10 000 lux. Det er dyrt, 2 000 kr. Og du må bruke den en fast tid hver dag, for å jobbe med de circadiske rytmene. Jeg har en slik lampe nå. Og hva det er av alt jeg gjør som gjør at jeg sover bedre, vet jeg jo ikke. Du bruker jo høyere dose melatonin enn meg også. Jeg tror som du sier, at det at binyrene får det bedre, gjør noe med søvn og energi. Jeg føler meg mer og mer normal om dagen, etter at jeg begynte med DHEA er kveldene mer energifylte også. Så det er fantastisk å kjenne denne følelsen av å komme tilbake, lande i egen kropp.

Men søvn er kjemepeviktig, Rufus! Du sitter ikke oppe om kvelden og surfer og sånn da? Det er lurt å gå inn i hvilemodus uten skjermer av noe slag dersom søvnkvaliteten er dårlig. Men alt det der kan du sikkert. For meg er det viktig å spise ordentlig også. Ikke bare et lite snacksmåltid som Wilson snakker om. Men bli skikkelig mett. Ellers ligger jeg bare og tenker på mat, og får ikke sove. Håper du finner ut av det!

Side 22 av 96 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596 Siste

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn