Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
30-11-09, 21:29 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Anisa, Rufus, Vigdis,Yvette.....
tusen takk for kjempefine innlegg, atter en gang.
Jeg rir som kjent to hester, og nå er jeg i den verden med mye hjemmesykepleie, så faller noe ut her...
Men Ruth, og Rufus og?, hadde jo svært lave DHEA-verdier, og som du sier, Ruth, disse kjertlene våre henger jo sammen.
Så er det jeg og hukommelsen..husker ikke hvor, men likevel husker jeg at ett eller annet sted har jeg lest at er DHEA
lav, så er de andre binyrehormonene det også..og det er jo noen av dem!!
Fom.11.nov har jeg smurt med "Progesto Care". Jeg kan vel ikke si at jeg merker noe enda, men går ut fra at det kanskje må gå flere uker før kroppen reagerer.(Yvette..hvis du leser dette, kjøper du tablettene fra samme sted som kremen?).
SØVN:
Fra å sovne om kvelden, til å "sjokkvåkne" ved 2-3-tida, for så å ligge våken flere timer, har jeg fått problem med å sovne om kvelden, men klarer jeg det først, sover jeg som oftest bedre i løpet av natta.
Lave DHEA verdier kan gjøre at en ikke får sove om kvelden.
Og så har jeg lagt merke til en ting til...jeg har de mørke "rynkene" på halsen, i albuleddet, pigmenterte neglbånd...og det skyldes jo for lite kortisol.
MEN jeg har fått så elendig tynn hud, spes. brystpartiet....ser skikkelig blodårene, og estetisk er det ikke. For mye kortisol kan jo gi tynn hud,men det er det jo ikke. Nå lurer jeg faktisk på om det er den lave DHEA-en som er synderen. Merker noen av dere dette?
Ruth...ja, er forferdelig slitsomt å føle seg som en oppvridd vaskeklut bare en prøver gjøre noe. Og jeg,som dere,sier..nok søvn,mat og frisk luft er "førstehjelp" for oss---så får vi bare bruke den tiden vi trenger, uten å føle dårlig samvittighet.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker