Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Kald og varm
Threaded View
-
27-11-09, 13:05 #4
Sv: Kald og varm
Enig med Ruth og n`Finn - Persa

Det er sædvanligvis tilrådeligt, at øge Armour-dagsdose med et kvart grain fra ca. i midten af efteråret og yderligere med op til 3/4 grain når dagene begynder være mærkbart korte. Dvs. ca. 1 hel grain i de mørke måneder indtil marts eller halvvejs inde i marts (man kan selv mærke hvornår det begynder at være "for meget", så er tiden inde til at trappe ud, ned til en "sommer-dosis").
Det er min egen erfaring og også en iagttagelse ude på foraer i verden, hvor nogle endda skal have hele 2 grain mere om vinteren. Det fra nogen fra Alaska, godt nok
. Også en sund og rask skjoldbruskkirtel hos fuldstændig raske mennesker, plejer danne mere hormon i den mørke/kolde tid, fordi kroppen skal supplere op på det faldende stofskifte pga. lysunderskud og kulde. Prøv at øge og se om det ikke hjælper. Det tror jeg nemlig det vil.
Det sæsonbestemte underskud af T-hormonerne kan nemlig også udhule en smule effekten (kan føles som en overdosering = binyrebarken slider med at kompensere) af din binyrestøtte, så du vinder dobbelt ved at øge din dagsdosis af Armour, mener jeg.
Der er intet skudsikkert i denne verden og da slet ikke når hormonerne er "forvirrede". Men det er i hvert fald værd at teste.
Hvad siger du, n`Finn og andre?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Varm
Av Bille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 16-06-07, 12:07 -
Varm!!
Av Ruth Mari i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-03-07, 12:14 -
Kald hud og sminke/ansiktskrem
Av kira i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 4Siste melding: 14-06-06, 18:58 -
Er det ingen andre her som reagerer på kald vind?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 26-05-06, 13:06

Svar med sitat
Bokmerker