Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard Kald hud og sminke/ansiktskrem

Har de siste par årene hatt kald hud (og temp), spes. i ansiktet og når jeg tar på fuktighetskrem/dekk-krem som jeg tidligere brukte, så klumper det seg sammen på en måte. Likte tidligere å bruke litt sminke, og siden jeg har vitiligo har jeg brukt mye brun dekk-krem, noe som jeg ikke får til lenger.
    Noen andre som er veldig kald i ansiktet og som har problem med sminke

Kira

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har ikke akkurat dette problemet, selv om jeg har mange andre ;)

Hva om du sminket deg etter morgenvasken mens du enda var varm etter dusj/vask, eller vasker opp anskiktet med en varm klut før du sminker deg? Har ikke peiling om det hjelper, men du kan jo forsøke???

Og/eller setter kremen på en varm plass - slik at denne er varm i alle fall?

Og/eller går over til mer pudder og mindre krem?

Lykke til
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Hei Kira! Har ikke erfaringen med kombinasjonen fukighetskrem / dekkrem. Er ganske blek, smurte på vanlig fuktighetskrem og brukte pudder som så veldig unaturlig ut. Fant etterhvert ut at jeg hadde på for lite krem, en hudpleier sa at huden min var veldig tørr. Så nå smører jeg tjukt på med krem, har på pudder som blandes med kremen når jeg stryker med hendene over ansiktet. Voila! Mye bedre resultat!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Myxødem var jo lenge betegnelsen på hypothyreose, men fungerer nå som betegnelsen på det symptomet som var opphav til navnet, nemlig den vannfyllte huden, som kommer avb mangelfull proteinutskiftning.
    Man kan få dette over alt. Til og med i strupen, som da gjør at stemmen blir hes.
    Vanligst er nok legger og ansikt.

OG - og det er jo kjepphesten min - man får dette ved ubehandlet hypothyreose, men også de som behandles får det jo !
    Hvor godt virker behandlingen da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Takk for gode tips!! Ja dette må jo prøves!

Ellers veldig interessant n`Finn!! Det er spesielt i ansiktet og leggene at jeg har fått godt synlige forandringer. Ble for noen år siden (av fastlegen) henvist til å ta bort pløsen hud på begge øyelokk, samt å løfte opp det ene øyenbrynet. Jeg så gjorde, men jeg har likevel dette litt "spesielle" i ansiktet... På dårlige dager er det så dominant at jeg kvier meg for å vise meg. Prøver ellers å skjule det bak briller 8)
    Ellers virker det som om at det skjer en slags kjemisk prosess mellom huden og kremen som ikke skjedde tidligere..
    Kjenner ikke noen forskjell med "ny" medisinering. Er like elendig og fungerer like dårlig både mentalt og fysisk
    Klarer å konse for kortere perioder, men så er det helt tomt batteri.. Står midt i et opp-pussingsprosjekt som står på stedet hvil og det er ikke holdbart å ha det slik lenger. Kjøkkenet som skal rives er i kaos og jeg har hatt tilløp til brann to ganger etter at jeg uten å merke det har kommet borti brytere på komfyren... :o Har prøvd å "manne meg opp" til å ringe til ergoterapeut og hjemmesykepleien i hele dag, men det er jo en dag i mårrå.... heldigvis

Og mange takk for omtanken n`Finn!!

Lignende tråder

1. Er det ingen andre her som reagerer på kald vind?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 26-05-06, 13:06

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn