Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
25-11-09, 13:21 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Ja, det er så sant, det du skriver, Anisa!! Selv om jeg ikke tror at jeg er en slik type av natur, har jeg tendensen til å kjempe eller ville for mye til tider. Det er spesielt i perioder der ting går dårlig. Da blir jeg deppet og irritabel og det gjør mer skade enn gavn. Og det er jeg jo fullt klar over, så til og med tanken på å heller slappe av gjør meg stresset... Da er det ikke greit, nei...

I pms perioden er det ille (slik som nå). De siste tre nettene har jeg sovet ca 10 timer tilsammen! Er jo helt zombie. Måtte bare gå hjem fra jobb idag, hadde ingenting der å gjøre. Søvnen er spesielt dårlig i denne perioden. Og det blir jo en veldig dårlig sirkel. I dag har jeg tatt høy dose Cortef, da jeg føler jeg trenger det pga søvnmangelen. Har hele tiden tenkt at sovemedisin skal jeg holde meg unna. Men er det noen som har prøvd innsovningstabletter - de er jo mildere enn sovepiller og de gir vel ikke hangover? Jeg har ikke problem med å sovne på kvelden, jeg bare våkner midt på natta og er lys våken i flere timer, noen ganger sovner jeg ikke igjen heller. Kunne det ha hjulpet å ta en innsovningstablett når jeg våkner? Eller er det dumt? Søvnmangel kan jo få deg til å gå helt fra konseptene, så jeg er klar for å prøve det meste. Venter fortsatt på effekt av melatonin (etter fem måneders bruk merker jeg ikke noe ennå).
Har bestilt progesteronkrem (naturlig). Håper det kan hjelpe meg med pms generelt. Jeg har også problemer med at jeg svetter mye på natta i den perioden. Skyldes kanskje progesteronmangel? Vil vel ha påvrikning på søvnen også? Håper nå på det ihvertfall.
Enn "Holy Basil", noen som har prøvd det (nå vet jeg ikke det norske navnet på urten)? Ser det nevnes i STTM som en hjelper for søvnproblemer. Har ellers sett det nevnes i forbindelse med behandling for stress. Bestiller meg det og prøver i hvertfall. Så får vi se hvordan det fungerer.
Rufus
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker