Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
25-11-09, 09:20 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Ja, Rufus. Søvn er et eget kapittel for oss. Jeg har det sånn nå: Begynner å bli trøtt allerede i sjutida. Klokka åtte spiser jeg et lett kveldsmåltid, en halvtime til en time etter det tar jeg melatonin. Kl halv ti (!) ligger jeg som oftest i senga. Det er skjelden jeg sover en hel natt. Ofte våkner jeg ett sted mellom ett og to. Dersom jeg kjenner uro i kroppen står jeg opp. Seng nr to står klar i stua. Der forstyrrer jeg ingen. Hvis jeg kjenner at søvnen er langt borte, leser jeg, broderer (veldig rolig og ikke avansert, nærmest meditativt beroligende), drikker varm urtete eller spiser om jeg er sulten. Så blir jeg gjerne trøtt etterhvert, og siger overende. Med so-i-ro i ørene, og maske foran øynene, slik at lys og lyder ikke er det som gjør at jeg våkner. Jeg har en lang hvileøkt etter tolv på dagen. Den er jeg helt avhengig av. Ligger i senga og forsøker å sove. Klarer å sove litt enkelte dager. Men det er viktig å bare hvile. Så er det flere små hvilepauser spredt utover. Hvile før jeg lager middag. Og hvile etter vi har spist, da er jeg sliten.
Har nettopp snakket med Karin Münsterhjelm. Vakker stemme, høres ut som Stina Ekblad (Ismael) i Fanny og Aleksander. Hun er full og tar tyvärr inte emot nya pasienter.
Men jeg er full av mot! I går kjedet jeg meg! Fantastisk å kjede seg! Det betyr at energinivået er økende. Da er det bare å langsomt trappe opp viktige kortsoløkende aktiviteter, som trening og turgåing med sig i knærne a la 80 åringer. I går gjorde jeg hagearbeid for første gang på noen måneder. Og så tungt det var! Enda så lite jeg gjorde, og så lett arbeid jeg utførte. 30 minutter. Men jeg som elsker å ha hagen som et sted for avkobling, nøt det. Håper det kommer flere slike dager! Det er litt trim i sånt også.
Jeg øker nå Cortef, 2,5 mg denne uka og 2,5 mg neste uka. Slik at jeg da har 25 mg Cortef som døgndose neste uke. Har økt tyroksin til 3,5 grain nå.
Legen sier vi skal dosere etter symptomer. Jeg ba ham gjenta det, så jeg var sikker på at jeg hørte riktig! Det er som en vakker symfoni, jeg suger på setningen som en deilig pastill, den setningen har jeg lengtet etter.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker