Hei Pedersen

Historien din er veldig lik min: Hashimotos, gradvis bedring med levaxin (men aldri bra) og så tilbakefall. Mitt tilbakefall hadde mer preg av crashlanding!
Jeg skjønte ikke noe av noe. Etter hvert har jeg skjønt at mitt tilbakefall skyldtes slitne binyrer. Tok lang tid å innse det. Jeg byttet lege og nå har jeg byttet ut levaxin med Thyroid (natulig thyroxin).

Som det skrives over, er man nødt til å lese seg opp selv når man har denne sykdommen. En må prøve å få en viss kontroll over egen behanling, selv hvor slitsomt det er. Leger, inkl spesialister, har ofte svært mangelfull kunnskap om behandling av hypothyreose i tilfeller der levaxin ikke fører fram.

Jeg er ennå ikke tilbake på samme nivå som jeg var før tilbakefallet. Men jeg har veldig slitne binyrer som må støttes samtidig som jeg øker opp thyroiddosen. Det går riktig vei for meg, men sakte.

Kanskje du nå skal begynne å tenke på Thyroid (Armour er jo det mest kjente navnet) som et alternativ til levaxin? Du har kanskje lest om det her inne på forumet? Mange Leser boka "Stop the Thyroid Madness" og får inspirasjon til å endre behandlingen av sin hypothyreose. Men en trenger hjelp av legen. Kanskje du kan lufte det for legen denne uka og høre om hun er villig til å prøve Thyroid på deg?