Viser søkeresultater 1 til 10 av 220

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard Sv: Redusere dosen og måle igjen

Hei Eirin
    Har det mye bedre nå enn da ft4 var på 20. Det har blitt mer muskelsmerter etter hvert, men det er lettere å leve med enn slappheten, da orker jeg ingenting.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Energiløshet er slitsomme greier det er sikkert og visst. Jeg tror legen din frykter at du vil tippe over i hyper og derfor ønsker denne reduseringen, men det er til syvende og sist du som bestemmer over din egen kropp her. Jeg synes som sagt at dosereduseringen virker i overkant med tanke på at du har det bedre selv om du har muskelsmerter. Har du derimot symptomer fra hjertet, som høy hvilepuls og galopperende hjerte ved forsiktig aktivitet, så bør dosereduksjon være et tiltak.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

jeg glemte å svare n'Finn her. Jeg har tatt 30 ug (finner ikke denne rare u-en her) siden starten av august av D3. Har måttet øke Levaxin-dosen to ganger i høst, så jeg erfarer foreløpig ikke at jeg kan redusere. Mulig jeg må opp i høyere doser for at det skal ha noen påvirkning i forhold til Levaxinbruken?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    finner ikke denne rare u-en her
    AltGr + m

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg tok også 30µg/dag første året, men økte ikke mer enn fra 39 til 59, og jeg ville ha den høyere.
    Så i sommer gikk jeg på 100µg i 40 dager så har jeg gått på 50 siden da og skla måle snart.

Du fikk jo svar på "den rare u-en" - det er den greske bokstaven my (noen sier mju) og den betegner størrelsen : en milliontedel.
    Her altså ett milliontedels gram.
    Skal ikke mye til gitt......

mg, som er milligram er jo 1000 ganger mer : en tusendel.

Så feks 0,1mg er det samme som 100µg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Nå har jeg lett med lys og lykte etter denne u-en og gitt opp, men takk for forslag Lisbeth Jeg har en ny Mac og vi er i bli-kjent-fasten den og jeg. Jeg skal lete videre en dag jeg orker bruke tid på det eller sagt på en annen måte, en dag jeg har litt mer tålmodighet. I dag er nemlig ikke en slik dag....

Jeg hadde noen og femti på siste D-vit måling n'Finn, så da tenkte jeg at 30 myg (min nye betegnelse av noe jeg foreløpig ikke kan finne) var en grei start Skal se hvordan det slår ut på neste prøve. Om det vil øke D-vit statusen eller bare holde det stabilt, så får jeg handle videre derfra. Takk for ny lærdom, dette var små saker ja

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Den som leter, den finner sies det. Så jeg har lett og jeg fant

µ µ µ µ µ - og svaret på hvor den var, var så enkelt som alt+y.

Nå må jeg bare skrive at jeg tar 30µg d-vit daglig, selv om jeg har sagt det før på mitt vis hehe. Takk for innspill alle sammen

Lignende tråder

1. Svar: 102
    Siste melding: 26-04-13, 14:34
  2. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 11:59
  3. Svar: 148
    Siste melding: 13-09-08, 10:17
  4. begynt på litothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 05-03-08, 21:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn