Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
14-11-09, 21:10 #1
DuoCort (Plenadren) - ny slow release hydrocortison = 1 tablet dagligt
Svensk firma DuoCort AB er ved at udvikle et nyt produkt til behandling af binyreinsufficiens. Det er en tablet, som man kun behøver at tage om morgenen. Den har en meget hurtig øjeblikkelig virkning og frigiver derefter cortison henover over dagen. Man behøver derfor kun tænke på sin medicin en gang om dagen, i modsætningen til Hydrocortison, som man skal indtage flere gange i løbet af dagen.
DuoCort en en hydrocortisontablet i 5 mg og 20 mg styrke, der er designet til indtagelse blot en gang om dagen, lige når man vågner. Inden for 20-40 minutter frigives der hurtigt en god portion af den totale dosis, og resten frigives gradvist henover de næste 12-16 timer. Dette mønster er meget tæt på den ”normale” fysiologiske frigivelse af Cortisol. Man er nu i sidste fase af kliniske forsøg, og det svenske DuoCort regner med at blive autoriseret til markedsføring i løbet af 2010.
Virksomheden har netop gennemført en patient spørgeskemaundersøgelse, og man kan læse mere herom på www.duocort.com eller her.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hydrocortison i norge
Av Nitelite i forumet HydrocortisonSvar: 13Siste melding: 08-03-11, 16:11 -
Thyroxine Plus Low-Dose, Slow-Release Triiodothyronine Replacement...
Av Anisa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 07-11-10, 11:14 -
Stressdosering hydrocortison
Av Blondie i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 22-10-10, 19:51 -
Dosis en eller to gange dagligt
Av Honeyhob i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 27-08-10, 11:21 -
Ny slow-release T3 medisin
Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 20-08-05, 10:43

Svar med sitat

Bokmerker