Hei anna.
Om jeg kan si det med Cornelis Vreeswijk : Det är samma visan idag som igår.

Det jeg mener er at blodprøvene dine etter min mening er feiltolket, og du er derfor blitt feilbehandlet.
Jeg må understreke at du skal ta legens ord før mitt, og jeg sier bare hva jeg mener ut fra det jeg har opplevd selv og lest.

Stoffskiftet skal svinge det - opp og ned. Første feiltolking er at man ikke forstår at det er galt at det bare blir liggende nede i nærheten av minimum hele tiden (fT4 bare 10).
Og det er jo fT4 som er kroppens lager av prohormoner. Når dette ikke er høyt nok, blir det ikke laget nok stoffskiftehormoner.

Den andre feilen er at man ser at TSH er der friske mennesker har den, og derfor antar at den er slik den skal være.
Du (vi) er ikke friske og vi er nødt til å dekke hele kroppens T3 behov gjennom fT4, så MÅ denne være høyere enn det friske har.
Det er T3 som er stoffskiftehormonet - det er dette vi skal ha nok av.

"Normaldosen" (liker ikke ordet) er rundt 150µg når man skal erstatte hele kjertelens produksjon. Altså sånn 1000 i uka.
Du tar 8x50=400 ?

Jeg vet jo hva jeg gjorde da jeg var i din situasjon......
Men - det er ikke bare å kjøre på. Det verste en kan gjøre, er å øke med for mye på en gang. En økningspeiode på noen få måneder må til.
Og etter min mening må det til en liten periode med litt for høy dose, slik at en vet hvor mye en tåler.
Ens egen idealdose ligger litt under denne, så etter et års tid vet du hvor bra du kan bli.
Uansett hva du bestemmer deg for Anna, får du ha lykke til med det.