Sitat Opprinnelig skrevet av livene Vis post
Har dere noen erfaring med den? Jeg er så usikker pga at man må kutte den ut i perioder og så ta den igjen..er det nødvendig? Veldig glad for respons! Og dosering..?
Hej Livene

Du kan bare læse denne tråd fra begyndelsen igen, inkl. links og du vil få alle dine spørgsmål besvaret. Der er masser af erfaring og info i denne tråd.

Jeg vil bare tilføje, at man ikke skal bruge Ashwagandha hvis man har brug for, eller forventer en hurtig "mirakel-virkning". Så bliver man skuffet. Ashwagandha virker stabilt, blidt og uden at udsætte kroppen for overgearede virkninger. Det er den bedste måde, da dette giver den bedste "reparerende" effekt på lang sigt. Virkningen begynder at indtræde og stabilisere sig efter nogle måneder og det er ikke sikkert, at man bemærker den, da man når at vænne sig til de små forbedringer undervejs.

Jeg har så hørt fra andre, at de først opdagede Ashwagandhas gode virkning nogen tid efter at de holdt op med at bruge det, fordi de var skuffet over den "manglende virkning". Det viste sig at de bemærkede den gode virkning da den begyndte at aftage efter ophør med urten. Jeg selv har i sinde fortsætte med denne urt resten af mine dage.

Du skal ikke være usikker - Livene - fordi man skal holde en kort pause med indtag af urten. Det gælde alle urter og tilskud, at de virker bedst indtaget med korte pauser, så kroppen ikke tilvænner sig så meget at virkningen daler. Det er der ikke noget at være utryg ved. Tværtimod.