Viser søkeresultater 1 til 10 av 54
-
02-11-09, 17:35 #1
Tomt for Armour, stressa nå. Hjelp!
Nå er det lenge siden jeg har tatt turen innom her. Så lenge siden at jeg faktisk hadde glemt passordet mitt

Men jeg fikk jeg jo derfor også en skikkelig ubehagelig overraskelse i dag. Det er ikke mulig å få tak i Armour. Og heller ikke noe tilsvarende. Hyperventilerer fortsatt og kjenner stresset i kroppen. Selvsagt min skyld at jeg ikke har oppdatert meg her inne ser jeg nå
Men med ny jobb å sette seg inn i blir nettbruk prioritert rimelig langt ned for tiden.
Jeg leverte resept på apoteket for en måneds tid siden, både på Armour og D-vitamin. Og fikk sms om at alt var ok. Så jeg levde jo i troen på at alt faktisk var ok. Helt til jeg prøvde å hente medisinene på lørdag, og lørdagshjelpen ikke fant ut av det. Det var faktisk bare D-vitamin som var ok, så takk for den! Og så ringte de meg for en times tid siden og serverte "nyheten"
Det store problemet mitt er at jeg kun har Armour til en ukes bruk igjen.
Apoteket hadde vært greie nok å sjekke opp alle muligheter, men ingen var tilgjengelige. Fikk beskjed om at eneste mulige utvei er Levaxin + lio (?). Og det nekter jeg virkelig å ta. Jeg blir kjempedårlig av det. Rett og slett. Sist jeg prøvde kombi-behandlig (armour + levaxin) for rundt 2 år siden fikk jeg pusteproblemer etter under 1 uke. Og gikk opp flere kg bare i vann på samme tid.
Finnes det overhodet ikke noe annet alternativ
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-11-09, 17:42 #2
Sv: Tomt for Armour, stressa nå. Hjelp!
Armour tilhører en medisingruppe som heter Thyroid.
Du kan bruke alle Thyrioder (om du bare får tak i noen da)
Det var en i sta som postet om at Allianse i Larvik hadde noe igjen.
Forsøk å ringe dit ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-11-09, 18:56 #3
Ja, apoteket har sjekket opp ALT av thyroid-typer som skal finnes.
Det virker som de prøver å rette opp i litt av rotet de lagde ;)
Larvik altså. Må prøve i morgen! Tusen takk!
Og denne Ersa-typen, er det noen som har fått tak i den i det siste? Apotek-damen snakket om den, men hadde visst ikke fått tak i den heller.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-11-09, 19:07 #4
http://www.allianceapotek.no/index.c...lay&area_id=18
ERFA kommer snart - om en skal tro mailene jeg har fått av importøren.
Men du trenger jo dette fort, så du får bare forsøke.
Skulle tro de nærmest var pliktig til å skaffe deg det legen har skrevet ut på resept - eller noe liknende, men......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-11-09, 19:42 #5
Plikt aner jeg ikke noe om. Hvis det er umulig å oppdrive.
MEN de har visst snakket med legen min som har lagt inn en resept på Levaxin som "kriseløsning". Han har tideligere lovet meg at jeg skal slippe å ta det igjen. Må ringe dit i morgen og, ettersom apoteket ringte meg så sent at alt var stengt.
Blir ikke det veldig mye krøll å bytte medisiner sånn? Ikke det at jeg vil ha det heller. Hadde ikke det problemet da jeg begynte ettersom jeg hadde sluttet på Levaxin en del uker før.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-11-09, 20:31 #6
Krøll vet jeg ikke, men skulle tro det er vanskelig å gå fra Tyroid til Levaxin?
Har ikke forsøkt, og håper virkelig jeg slipper !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-11-09, 20:41 #7
Jeg håper jo virkelig at jeg skal slippe å prøve
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-11-09, 22:24 #8
Det er meget muligt, at der bliver flere som må overgive sig til en "kriseløsning" i denne situation. Jeg håber derfor, at alle de som skal tilbage til syntetisk medicin ikke mere bare lider i tavshed hvis det viser sig at deres sygdom forværres af det.
Stofskiftesyge har det med at holde sig tilbage med at klage over forværringer pga. medicinering fordi de så ofte før var afvist af lægerne. Hvis det samme fortsætter nu, efter tvunget medicinskifte - vil lægerne bare tro at alt er i orden og at det ikke kan være så slemt alligevel. Måske kan det medføre senere, at de vil bruge det som argument for at fortsætte med den syntetiske medicin fremover, uanset at Thyroid USP kommer tilbage.
Det er derfor specielt vigtigt nu, at patienterne IKKE lader lægerne slippe så nemt for at skulle lytte til evt. klager over forringet helse pga. medicinskifte. De skal vide at det påvirker, og hvordan det påvirker og hvilke konsekvenser det har for hjemmelivet og arbejdslivet. Om man skulle skrive eller ringe hver dag - når kroppen siger fra - bør de syge ikke holde sig tilbage med nøjagtigt og konstant anmelde bivirkningerne og plagerne.
Lægerne skal vide det og de skal vide det hver gang. Kun på denne måde kan lægerne bibringes viden og erfaring om forskel mellem Levaxin/Eltroxin og Thyroid USP lægemidler. Det får de ikke samlet hvis de syge lider (igen) i tavshed og er for pæne og beskedne til at hænge limet fast til telefonen hver gang de er for plaget til at leve, studere og arbejde.
Medicinmanglen nu, kan på den måde vendes til en fordel senere, idet denne kan give lægerne en god anledning til selv at erfare forskelle mellem de to medicintyper. Forudsat at de stofskiftesyge vedbliver med at anmelde alle plager, alle ulemper og alle konsekvenserne det har for dem. Om man så skulle ringe til eller komme forbi klinikken 2-3 gange om ugen, altså vedværende - lige så vedværende som man plages af forkert virkning af forkert medicin.
Det er aldrig den syges skyld! Men så kunne lægerne måske indse, at det er også deres ansvar, at den rette medicin ikke kan fremstilles lokalt, selv om det er muligt. Bare fordi et medicinalfirma har fået lov til at presse alle alternativer ud af markedet.
Men der vil intet ske med ændring af lægernes holdninger - hvis de stofskiftesyge lider i tavshed eller lader sig skræmme fra at klage deres nød.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-11-09, 16:44 #9
Jeg fikk resept før helga og leverte den på apoteket (på Thyroid fra Erfa). Da visste de ikke om eller evt når jeg kunne få det. Apoteket har nå ringt meg og sagt at de kan skaffe det i løpet av 14 dager. Dette var på Vitus-apoteket ved Jernbanetorget. Jeg forstod det slik at de bestilte spesifikt til meg pga. resepten min, altså at de ikke tar inn et stort kvantum, men dette er jeg litt usikker på. Jeg har også en bestilling inne på Thyroid fra et internasjonalt apotek i Tyskland, men der har jeg ikke hørt noe på lenge. De siste henvendelsene jeg har sendt, har jeg ikke fått svar på.
Så om man har tid til å vente to uker, så ser det ut til å gå bra og bestille thyroxinen på denne måten. Men tror det ikke helt før jeg ser det, da.
Rufus
-
03-11-09, 23:18 #10
Jeg har time den 11. for å be om ny resept, kom ikke inn før,
..
Håper det beste, og har heldigvis èn boks igjen hjemme..
èn boks til meg og èn til sønn.
Gruer fælt til om jeg må gå uten over lang tid, og jeg skal pepre legen med besøk og fortelle hvordan jeg har det!
Lignende tråder
-
Trenger litt hjelp ang. Armour??
Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 22-02-07, 11:03 -
Amming og Levaxin gir søvnløse og stressa babyer?
Av RIGG i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 11-09-06, 19:30 -
Hjelp til linker til Armour
Av Leya i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 22-05-05, 17:14
Svar med sitat

Bokmerker