Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
06-09-06, 20:30 #1
Amming og Levaxin gir søvnløse og stressa babyer?
Vet at det står i felleskatalogen at Levaxinen i liten grad går over i melka, men begge mine barn er superstressa, førstemann sov ingenting før hun var 14 mnd, da hadde jeg sluttet med amminga. Virket full av adrenalin, oppspilt, oppstemt, magetrøbbel (hard mage, luft som ikke ville ut..), veldig skvetten..Nummer to er 9 mnd nå og det er samme greia med han..er det mulig at Levaxinen forstyrrer søvnmønsteret og gjør kroppen stresset? Begge to hadde normale stoffskifteprøver ved fødsel.
Kan det være at jeg har ubalanse i kortisol/ACTH balansen? Skal ta 24timers urinprøve av kortisol. Vil denne fange opp dette?? Hjelp!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
06-09-06, 20:52 #2baremei Gjest
Dette _kan_ være så enkelt at mor drikker melk. Begge mine ble roligere når jeg droppet melkedrikking.
Det kan selvsagt være det du tror også, men hvorfor ikke teste? Og hold deg unna løk, kål, hvitløk, erter osv.
-
07-09-06, 07:26 #3
Hei.
Dette aner jeg ingen ting om og kan bare skrive utifra egne erfaringer/barn.
Datteren på 10 var ett sånt barn som du har, men da hadde jeg høyt stoffskifte(og det er hun også født med men det gikk over av seg selv) sov ikke en hel natt før v fylte 2 år.Hun ble ammet til hun var 2,5 mnd, da ble jeg lagt inn på sykehuset med Ft4 på 108.
Minstemann på 2,5 var verdens mest rolige og fornøyelige unge, men har enda ikke bynt med det vidunderlige å sove om natta. Så nå har jeg startet med Phenamin på han for å få sammenhengende nattsoving.
Han ble ammet til han var litt over året.
Lykke til til deg!!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
07-09-06, 09:32 #4
Natta- et mareritt
Lillegutt er også en sånn blid og fornøyelig unge. Han har til og med sovet hele natten igjennom tidligere. Det har bare blitt verre og verre underveis. Nå sover han gjerne 1- 2 timer på kvelden, vokner opp igjen og legger seg rett før oss, sånn i 10 tida. Våkner gjerne i 1 tida hver natt, kommer da opp i store senga og spinner hele natten, kravler rundt i senga. Er så fortvilet!
Prøvde phenermin på storesøster, hadde lite effekt av den anbefalte dose. Klarte ikke å få henne inn i rytme med phenermin. Vallergan er jeg helt imor etter å ha prøvd det selv):...Lykke til med sovinga! Det er utrolig slitsomt!!!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
-
07-09-06, 18:52 #5
Jeg har to barn som jeg har ammet samtidig som jeg har tatt levaxin, og dette har ikke hatt noen innvirkning på noen av dem! Begge har også sovet hele natta fra ca 6 måneder
-
10-09-06, 20:31 #6
Nei, jeg tror heller ikke at Levaxin har hatt noe å si. Storebror ammet jeg på Levaxin, han sov godt bortsett fra en periode da han var syk og fikk velling på flaske om natta. Han var litt over året da, og da han ble frisk igjen hadde vi skapt en uvane....men da ammet jeg ikke lenger.
Lillesøster ammer jeg på Armour+litt Levaxin (2 grain Armour+50 mcg Levaxin). Hun har hatt kolikk men det bedret seg etter 8-10 uker. Nå begynner hun å bli rene sovedokka!
-
11-09-06, 19:30 #7
Stresshormon?
Kan det komme av for mye/lite produksjon av kortisol mon tro?
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Lignende tråder
-
Amming og stoffskifte...
Av Tusull i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 09-07-07, 22:17
Svar med sitat
Bokmerker