Hei Lish

Jeg forstår din tvil i forhold til å fjerne et fungerende organ. Kan du klare å se det som ikke-fungerende, for det overproduserer og det gjør deg syk? Hvis du velger operasjon vil du bli avhengig av medisiner resten av livet, men slik jeg ser det er du allerede det. Tar du ikke medisiner vil stoffskiftet ditt bli for høyt og det er potensielt farlig.

Jeg har ingen erfaring med operasjon, men jeg har erfaring med å leve med høyt stoffskifte og hvordan dette tærer på kroppen. Jeg har også gått på medisiner, Neo Mercazole. Dette ga ikke ønsket effekt og jeg måtte til slutt ta radioaktivt jod og min kjertel ble slått helt ut. Jeg bruker i dag Levaxin og må gjøre det resten av livet. Jeg skulle ønske det ikke hadde blitt slik, men slik ble det og jeg har grått mine tårer pga denne sykdommen som invaderte livet mitt i relativt ung alder og satte alt på hodet. Jeg hadde også en voksende kjertel, men den skrumpet inn etter radioaktiv jodbehandling.

Jeg la på meg en del etter at kjertelen sluttet å fungere og det første året på Levaxin. Men i dag veier jeg det samme som før jeg fikk sykdommen. Så Levaxinbruk og ikke-fungerende kjertel er ikke ensbetydende med å veie for mye.

Jeg forstår at dette er vanskelig, men hvis ditt stoffskifte nå stiger når du går av medisiner har du reellt sett ikke noe valg. Du kan ikke leve med høyt stoffskifte og du kan ikke ta de medisiner du i dag bruker resten av livet.

Radiaktiv jodbehandling antar jeg ikke er et alternativ pga av din øyeproblematikk? Kan de fjerne noe av kjertelen i håp om at resterende kan produsere nok?

Ville bare dele noen tanker med deg rundt din situasjon og håper det kommer flere til som faktisk har operert som kan bistå deg litt