Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Tråd: Anti-TPO rundt 1300
Hybrid View
-
10-10-09, 08:09 #1
Sv: Anti-TPO rundt 1300
Oj, det gikk da overraskende bra
Har gjort en avtale med legen at vi avventer nye prøvesvar, og hvis de nye svarene er lik de forrige (eller lavere) blir jeg henvist til endokrinolog. Så kan han avgjøre om det er hensiktsmessig med en evt. prøvemedisinering. Var også enig om at anti-TPOen min gir grunnlag for tett oppfølging av stoffskiftet
Noen andre her inne som er plaget med ømme lymfeknuter på halsen
Kan dette ha noen sammenheng med autoimmun betennelse i kjertelen
-
24-10-09, 08:35 #2
Fikk denne uken svar på de nye stoffskifteprøvene. TSH 2,4 (ref. 0,2-4) og fT4 12,1 (9-22). Med andre ord ikke noen store endringer siden sist, men så er det jo heller ikke lenge siden jeg tok de forrige prøvene. Venter fortsatt svar på D-vitaminstatus.
Siden jeg den siste tiden har hatt symptomer som jeg lurer på passer bedre under hypertyreose enn hypotyreose har jeg letet litt rundt på nett om svingninger i stoffskifte. Kommer over noe som heter hashitoxicosis, hvor kjertelen innimellom går over til å overprodusere

Noen som har hørt om dette, evt. har erfaring med det? Fant lite informasjon når jeg søkte på nett.
Har kortere perioder (fra noen dager til en uke) hvor jeg plutselig får masse energi og arbeidslyst. Svetter faktisk litt, og synes det er varmt når andre fryser (helt motsatt av mitt vanlige meg). Men får ikke gjort så mye selv om energien er der, siden jeg begynner å skjelve i kroppen, føler meg svimmel og veldig kraftløs i armer og bein. Magen blir også urolig og jeg er gjerne et kilo lettere etter noen dager med denne formen. Synes det er rent merkelig, spesielt at frysingen går over til svetting
-
24-10-09, 11:20 #3
Jo - man skal jo stole på seg selv.
Det er jo det jeg prøver å si når jeg anbefaler at man lærer hvordan man kan små-justerer dosen sin selv.
Men - når det gjelder kroppstemperaturen kan man ikke bedømme denne etter om man fryser eller svetter.
Man kan ha en lav kroppstemperatur - og enda svette, og omvendt.
Og den eneste kroppstemp som er brukbar i bedømmelsen av hvordan stoffskiftet er - er morgentemp med det samme man våkner.
(Broda Barnes metode)
Så reguleres jo kroppstempen om dagen, og flere forhold er involvert i dette.
I vurderingen må man ta hensyn til at det er når temperaturen stiger at man fryser - og når den faller, så føler man seg varm og kan svette.
Og jeg ser mange som vurderer feil her......
Litt om dette :
http://menneskekroppen.no/kropp_og_s...er_feber_.html
Så er vel hashitoxicosis en slags medisinsk "slang". En sammentrekkning av : Hashimoto's Toxicosis
Prøv å søke mer på dette.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-10-09, 19:45 #4
Ja, fant en del mere da jeg søkte på Hashimoto's Toxicosis. Takk for hjelpen n`Finn
Lignende tråder
-
Min Anti -tpo....
Av Tiffen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 18-02-12, 12:13 -
tanker rundt å lese andres erfaringer
Av Gerd i forumet Høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 23-05-07, 18:42 -
sååå mange rundt min alder her!!:=)
Av isa1 i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-02-07, 11:53 -
Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 23:02

Svar med sitat

Bokmerker