Viser søkeresultater 1 til 10 av 52

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Anti-TPO rundt 1300

Vel - topp prioritet må jo DU ha da rainbow !
    Ellers går det jo dårlig med alt det andre.......

Man kan si mye om tolking av de foreliggende prøvesvar.
    Men først om selve prøvene som tas.
    De er jo ikke stoffskifteprøver, men mengdemålinger av stoffskiftehormoner som enten er på lager eller av hormoner som styrer kjertelens produksjon, eller som er påvirket av den tilstanden kroppen er i.

Man kan ikke si noe definitivt om hvordan stoffskiftet er ut fra hvor mye som er på lager.
    Det er mye bedre å se på de målingene man kan ta av parametere som er stoffskiftefølsomme. (av typen totalkolesterol og SHBH) (det er mange fler)

Tolkingen.
    Og da blir jo hans tolking etter det jeg kan bedømme feil.
    Jeg synes også logikken svikter betydelig, som her : "At anti -TPO er forhøyet mener han er urelevant, og ingen poeng i å utrede videre, siden man uansett ikke gjør noe med en evt. betennelse."

Jeg håper virkelig ikke at denne tankerekken brukes av andre i helsesystemet vårt. Det er viktig for oss å leve i en viss forutsigbarhet. Vi vil gjerne vite hva vi kan forvente, og ingen liker å leve med tanker som skaper usikkerhet om fremtia. Det er ikke altid mulig, men det er det her - og da syns jeg det skal komme pasienten til gode !

Jeg syns jo at det er mye viktigere for deg å finne ut om den positive anti-TPO virkelig refklekterer en sykdom i kjertelen - eller ikke. Og det finnes jo FNB-prøver som kan gi svar på dette.

Han gir seg etter min mening ut for å svare på endokrinologiske spørsmål, noe han ikke er spesialist i. Samtidig overser han sine egne funn og klarer ikke å tolke dem inn i en stoffskiftesammenheng.
    Det er klart at de tretthetstegn grafen viser kan ha noe med din stoffskiftetilstand å gjøre !
    Jeg hadde iallfall tilsvarende EEG som det som refereres, men det var før jeg fikk diagnosen. Altså da jeg var skikkelig syk.
    Funnet ble bekreftet flere ganger da, men jeg har ikke tatt EEG etter at jeg startet behandling.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Anti-TPO rundt 1300

Hei Rainbow

Nå begynner ting å snevre seg inn mht diagnoser. Du må ikke gi deg nå! Krev time hos endokrinolog for å prøve thyroxin. Og husk binyrene som er nevnt tidligere i tråden. Blir du ikke henvist til en dyktig endokrinolog, bør du tenke på å søke leger på egen hånd. Det er viktig at du prioiterer deg selv og helsen din!

Håper du har noen som støtter deg!

Lignende tråder

1. Min Anti -tpo....
    Av Tiffen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 18-02-12, 12:13
  2. tanker rundt å lese andres erfaringer
    Av Gerd i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 23-05-07, 18:42
  3. sååå mange rundt min alder her!!:=)
    Av isa1 i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 17-02-07, 11:53
  4. Anti-TPO
    Av Anne Ma i forumet Nyttige linker