Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
03-10-09, 17:35 #11
Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?
Hei, jeg har ikke forsvunnet, og ikke er jeg sykere! Godt med omsorg! Har bare vært borte et halvt døgn. Jeg var så hoppende glad i går fordi jeg kom hjem med spyttprøvekit!
Hos legen: Jeg har ikke infeksjon eller diabetes, det fikk jeg svar på etter fem minutter. Jeg får svar på de andre blodprøvene litt senere, og binyrer om 2-3 uker. Blodprøvene var det meste jeg fant på STTM, samt noe annet, aldosterone, pluss at legen dynget på noe ut fra mine beskrivelser av tilstand og symptomer. Jeg var så på bærtur den dagen at jeg hadde nok med å ikke besvime hos legen, så jeg så ikke alt han krysset av.
Det er riktig som Anisa sier, jeg ble merkbart bedre av Hc-krem. Jeg tror det kan være noe med binyrene.
Jeg var hos øyelege her om dagen. Jeg har nedsatt tåreproduksjon. Det kan tyde på Sjøgren/Lupus, eller bare være en forandring. Må gjennom revmatolog og leppebiopsi hos ø-n-h lege for å avklare Sjøgren videre. Samt noen blodprøver jeg ikke husker hva heter. NB Du har rett til øyedråper på blå resept etter 3 mnd nedsatt tåreproduskjon enten det er en kronisk sykdm eller ikke. Og det hjelper på lommeboka, de gode tårevæskene er dyre!
Har en venn med datter med Lupus og Sjøgrens, og rådet var å se på begge deler, ikke bare fokusere på Sjøgrens. Hun mente at symptomene jeg beskrev minte henne veldig om Lupus. Jeg har jo fått en del smerter i ledd i fingre, plutselig stikker det til, og noen ledd har blitt litt hovne/knortete konstant siden i sommer. Så det er bra å få det sjekket.
Vel, jeg har nå fulgt n`Finns gode råd i dag med forhøyning 1 grain. Vet ikke helt om det hjelper.
Men jeg tror at jeg svinger temmelig mye i dagsform nå. På torsdag morgen var jeg helt på bærtur, satt og gråt ved frokostbordet, og var svimmel fra jeg våknet. I dag og i går har formen ikke vært så ille, selv om jeg merker at jeg blir fort sliten. I dag tror jeg at jeg hadde klart å jobbe, om det hadde stått på programmet. Det er en stund siden det har vært aktuelt ut fra formen. Det har bare vært snakk om å gjøre det mest nødvendige her hjemme og knapt nok det. Mange husdyr her nå, hybelkaniner og annet..• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker