Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
Kan man trekke tråder til det jeg beskriver i denne tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8796
Jeg mener at man faktisk godt kan finde sammenhængen med det du har postet i dag....
Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
Mitt humør må jeg si er "all over the place" for tiden, jeg blir fornærmet , lei meg, skuffet og ikke minst sint for så å si ingenting.
Det skal veldig lite til.

Og når humøret først raser avgårde så klarer jeg ikke å stoppe det.
Dette skaper mye konflikter for meg privat om dagen. Hva gjør man??

I tillegg er jeg sliten, men klarer ikke å roe meg ned nok til å slappe av.
Sover veldig dålig, masse mareritt.
Huff nå er jeg litt lei.
Specielt da din fysiske kurve er så stærk (+89) og følelseskurven så svag (0), betyder det at du netop ikke kan forhindre en hidsig reaktion gennem de sædvanlige mentale mekanismer, da din mentale styrke pt er halvveret (ligger på nul). Den mentale styrke rummer jo en masse under-strømme (rytmer ), som f.eks. følelsesmæssigt overskud eller det modsatte, overskud/underskud til at kunne være tolerant, overskud/underskud til at kunne være tålmodig, overskud/underskud til empati, overskud/underskud til omsorg, overskud/underskud til forståelse.... og så fremdeles. Alle disse "rytmer" jo er med til at danne det totale begreb der hedder - mental overskud/underskud.... og når netop dette er på nul-punktet som hos dig - er det vigtigt at se om dette nul-punkt findes på vej ned eller på vej op?

Er det på vej op, betyder det at du er ved at genvinde dit mentale overskud og kan derfor inden længe begynde at honorere krav fra dig selv og omgivelserne på en positiv måde.

Er nulpunktet derimod opstået på rytme-kurvens vej nedover.... ja, så er du nødt til at forstå, at de kommende dage skal du frede dig selv og fredes af andre, så du ikke udfordres, hvor dit overskud ikke rækker til at håndtere disse udfordringer. For så er det kroppen, som "overtager" (med hidsighed, ubeherskethed osv.) udtrykket for det pågældende "irritationsmoment" og du selv vil ikke kunne gøre ret meget ved det for at passe og pleje dit sindstilstande, fordi den gennemsnitlige kapacitet totalt kun er på +23 dvs. din totale viljestyrke kun er 23% effektiv i forhold til, når du har det bedst.

Det betyder, som jeg ville tolke det for mig selv, hvis det var mine "tal", at i disse dage (man kan se på kurvernes udvikling om man er i begyndelsen af en træls periode eller om man er på vej ud af det + man kan indstille biorytmeberegningen til den antal dage men gerne vil følge udviklingen, om det så er 1 dag, 7 dage eller en hel måned eller år) skal du være god ved dig selv og ikke selvbebrejdende for din egen "dumhed", "urimelighed" og "kort lunte". Det er ikke din manglende forståelse for andre eller din manglende kærlighed, men kun og udelukkende - at de udfordringer du i dag er udsat for, er større end du er i stand til at honorere lige nu.

Hvis der er optræk til konflikter, må du sige til de pågældende, at opklaringer og løsninger på det de kræver af dig i dag - må vente en dag eller tre (eller hvor du ser biorytmerne er ved at bevæge sig opad igen) til du har overskud til at løse dette "noget" konstruktivt. Det har intet at gøre med din manglende gode vilje, men udelukkende er betinget af dit manglende (på dette punkt) overskud.

Vil "de" gerne have en løsning, en afklaring (på noget) må "de" vente til du er i stand til at bidrage. Og så må du ikke lade nogen presse dig til noget - det vil de nok forsøge alligevel da vi er jo alle, så forbandet opdragede til at tro på den vildfarelse, at "hvor der er vilje, er der vej".

Bullshit! Nogen gange er man nødt til at udsætte at finde denne "vej" til man kan tænke, se, føle og betragte med en styrke, som ikke altid er til rådighed "her og nu". Tvinges man, eller tvinger man sig selv til at forcere en løsning eller en deltagelse (i f.eks. konflikt) alligevel, før overskuddet er til det, vil det som oftest mislykkes, mere eller mindre.... Og hvis der er noget vi ikke har brug for, så er det et nederlag, mens vi i forvejen er svækkede. Så hellere vente til man har alle ressourcerne til rådighed, før man løser "verdenssituationen" hjemme og udenfor.

Det er nødvendigt selv at gøre sig erfaringer, og krydstjekke dem med de relevante resultater af en biorytme-beregning på bestemte dage og ellers, læse og lære, læse og lære, da det ER et meget spændende emne og de medicinske videnskaber er ved at anerkende de biologiske rytmers indflydelse på effektivitet af behandlinger og medicinering m.v.

Jeg har selv haft særlig meget gavn af biorytme-beregninger den gang min søn var "umulig" teenager. I realiteten har jeg brugt biorytme-beregninger sammenkørt for ham og mig, og derigennem fik vi begge faktisk bedre balance i det daglige samvær, tillige med forståelse for hinandens udsving i overskud, og dermed meget bedre tolerance over for hinanden. Så uanset hvad de vantro måtte mene, kan jeg kun varmt anbefale "biorytmikken" som et godt værktøj til at positivt at støtte sin hverdag.

Nøj... det er blevet langt svar. Måske alt for langt i forhold hvad du har spurgt om. Det er også ret for indviklet til et kortfattet og enkle svar. Håber det giver mening? Og tak for dit spørgsmål, Carro