Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Mon jeg ikke fik svaret på mit spørgsmål så! Også i den grad!

Mine biorytmer for dags dato siger følgende:

- Fysisk: -90
- Følelser: -14
- Intellektuelt: -94
- Spirituelt: -1
- Selvbevidsthed: -94
- Intuition: +10
- Lidenskab: -52
- Visdom: -54
- Overblik: -92
- Generelt: -66
Altså.... på nær intuition på +10 (ikke noget at råbe hurra for, for en intuitiv person som jeg) er alle andre værdier på minussiden. Endda meget langt nede. Intet under, at jeg ikke gider noget, ikke kan bestemme mig for hvad jeg vil spise, gider ikke engang vaske et æble osv. Og at jeg kun fungerer på rutinerne, selv om selv det på lavt blus. Sikken lettelse....

Alle kurver skraber simpelthen bunden og først i løbet af de kommende 3-4 dage begynder de at stige. Fra anden uge i oktober kan jeg regne med at kunne "flytte bjergene" igen og lægge planer for både nye opgaver og gode indlæg her.... Midt i oktober er jeg helt på toppen og forbliver der i mindst to uger frem.

Min søn, som ellers er kernesund og energisk som bare pokker - han ringede i morges og sagde, at han var energiforladt hele weekenden og nu var han "nødt til" at blive hjemme fra jobbet. Han var simpelthen for "flad". Han, der ellers aldrig skulker og sidder i mange timer over, når opgaverne kræver det. Men ikke i morges. Jeg tjekkede så hans biorytmer for at se om der er noget, der kunne forklare hans "energimangel". Det var det!

Hans fysisk tilstand svarer til -99, altså den absolutte bund og hans værdi for "generelt" ligger på -66 i dag, men det ser ud til, at hans fysisk-rytme stiger allerede fra i dag, mens alle andre rytmekurver er også på vej op. Det lader til at vi begge bliver kvikke i omtrent samme periode i oktober. Han når dog der nogle få dage før mig....

Ja, så kom bare an, alle kritikere og de vantro Jeg har brugt biorytmerne i årevis til at enten lægge vigtige planer eller - som i dag - til at finde en forklaring på de "energi-flade" perioder. I stedet for at drysse aske i håret og rive klæder i anfaldene af selvbebrejdelser for "du kan fandeme aldrig klare noget som helst, du er fandeme så slap hele tiden...." og lignende i den dur. Ingen grund til at slå sig selv i hovedet.

Det er bare en flad periode, der skal overståes. Det er kroppens egne præmisser, hvor det går op og ned med alting, som det også skal gøre. Lige som med immunitet eller følsomhed over for smitte, eller mindre robusthed eller andet... som beviser at som enhver levende organisme - også vi skal lade kroppen regenerere på sine egne præmisser og ikke planlægge udfordringer i de perioder, når kroppen skal have hvile.

Ingen grund til at føle nederlag eller bebrejde sig selv. Jeg bliver igen "mig selv" igen i løbet af ganske få dage. Biorytmer snyder ikke.

Prøv selv tjekke dine biorytmer i tråden Hvordan er dine biorytmer i dag?